vraagje ovulatie(test)

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,
hier een vraag over ovulatietest.
Ik heb een enorm lange cyclus(46-47-?) en ik had dus besloten om met ovulatie testen te gaan werken,ik dacht nl mijn ei sprong heel duidelijk te voelen en werd idd ongeveer 2 weken daarna ongi ,dit klopte tot 2 keer toe.Nu had ik mijn ei rond 30 dec moeten hebben,ik heb niks gevoelt en de test gaf alleen de controle streep dit was 31 dec ook het geval,1Jan gedaan ook niks,in de middag begon ik wel ovulatiepijn te voelen heel duidelijk met gaan zitten vooral in de linker lies(eierstokhoogte)ik denk ga toch nog een keer een testje doen had 3 uur niks gedronken en geplast dus ,nou toen zag ik voor het eerst(heb andere maanden ook wel eens geprobeerd maar niet lang genoeg) een vage streep,gisteren en vandaag ook weer die vage streep,ik voel nog maar heel licht een zeurend gevoel in de linker lies .Ik weet dat de testlijn donkerder moet zijn als je eisprong zou naderen,mijn vraag is nu als je dus eerst altijd alleen een controle lijn ziet en dan wel paar dagen een lichte streep,is de kans dan groot dat het er aan zit te komen ik test nog wel paar dagen door,maar zijn er ook dames die een vage streep hielden en toen helemaal niks meer?
Als blijkt dat mijn ei (als die al komt) nooog later is, is mijn cyclus dus ook nooog langer pffffffffffffff wat een gedoe zeg,als deze cyclus zo lang wordt ga ik maar naar de HA denk ik.
Groetjes cat

Hoi Cat,

Ik heb nooit met ovulatietesten gewerkt,omdat ik vreselijk onregelmatig ongesteld ben en omdat mijn cyclus, net als bij jou, erg lang is. 42, 46, 47, 52 en zelfs 60!!!
Vreselijk gewoon......je denkt steeds zal het nu raak zijn.
We zijn nu al een jaar bezig en zonder reslutaat.
In september ben ik naar de huisarts gegaan omdat ik had gehoord dat je waarschijnlijk geen eisprong hebt met zo'n lange c yclus.
Heb toen een verwijsbrief gehad voor de gynaecoloog. Heb daar een tijdje mee gewacht en ben eerst 2 cyclussen gaan temperaturen.
Nu moet ik dinsdag 10 januari naar de gyna.

Ik weet niet hoelang jullie het al aan het proberen zijn, maar anders zou ik gewoon naar de huisarts gaan en je probleem vertellen.
Als je cyclus ook zo lang is (ook onregelmatig???) kun je die ovulatietesten blijven kopen, want dan weet je niet meer wanneer je die moet gaan gebruiken.
Gewoon huisarts als je al wat langer bezig bent.
Succes

Groetjes Elise

Hoi,

Ik heb de afgelopen twee maande ook ovulatietesten gebruikt. Helaas waren die van afgelopen maand over datum!!! De maand ervoor had ik de bijsluiter niet goed gelezen en ik kreeg ook twee streepjes, een donkere controlestreep en een lichte teststreep. Mijn vriend op de hoogte gebracht...later las ik dus ook dat ze even donker of de teststreep donkerder moest zijn. Doorgetest dus maar en 3 dagen later werd hij inderdaad donkerder, toch is hij een  ietsje lichter gebleven dan de controlestreep maar ik zag wel duidelijk verschil tussen die van de voorgaande dagen en deze.
Je hebt altijd LH in je urine maar voor de eisprong schijnt het pas meetbaar te zijn, wanneer je dus een lichte streep hebt en daarvoor helemaal geen streep lijkt mij het dat je eisprong nog komen gaat.
(balen he, dat ze maar per 5 verkocht worden, heb je toch niet genoeg aan wanneer je niet weet wanneer het zover zal zijn??) Mijn cyclus wisselt ook nogal, tussen 28 en 34 dagen. Ben nu aan het temperaturen.

Suc6
Groetjes Ineke

Hoi,
Noi ja maar weer als altijd afwachten he zucht......wat duurt het danl ang he en ik mag niet klagen want het is pas ronde 4 maar ja als je van die rare lange cyclusen   hebt dan duurd elke ronde ook zo lang,morgen maar weer testen ben benieuwd.Ik denk ook dat het nog moet komen omdat er eerst geen streepje was en vadaag heb ik toch weer wat weeeig gevoel dus er is nog hoop!
Groetjes Cat

Hoi,
Noi ja maar weer als altijd afwachten he zucht......wat duurt het danl ang he en ik mag niet klagen want het is pas ronde 4 maar ja als je van die rare lange cyclusen   hebt dan duurd elke ronde ook zo lang,morgen maar weer testen ben benieuwd.Ik denk ook dat het nog moet komen omdat er eerst geen streepje was en vadaag heb ik toch weer wat weeeig gevoel dus er is nog hoop!
Groetjes Cat

Hoi,
Groetjes Cat

hoi Cat,

ik gebruik ook de ovulatietesten, ik gebruik ze van clear blue, dit zijn er geen 5 maar 7.
ik heb ze al twee maanden eerder gebruikt en toen had ik ook inderdaad soms alleen het controlestreepje en soms ook een licht teststreepje, nou loop ik ook bij de gynaecoloog en nou blijkt dat ik dus helemaal al heel lang geen eisprong heb gehad.
dus dat teststreepje zegt niks.

ik ben nu met clomid bezig, dus heb kans op een eisprong en afgelopen maand mijn eisprong ook heel duidelijk gevoeld en toen een test gedaan en toen zag je echt duidelijk dat het teststreepje veel duidelijker was dan het controlestreepje.

dus nog even geduld en misschien een paar dagen achter elkaar blijven testen, ( wel prijzige bedoening maar ja) ook temperaturen is een goede methode, vind ik zelf.

nou veel succes nog,

groetjes Nathalie.

Terug
Bovenaan