vraagje ovulatietesten

A

Anoniem

Guest
hoi ik had een vraagje

ben 26 en wij willen graag een 2de kindje onze eerste is 4 jaar oud/jong
ben nu vanaf eind januari bezig maar tot op heden helaas niks wel een mooie cyclus tot afgelopen maand toen moest ik 27 maart ongesteld worden en werd het 28 maart helaas....

nu wil ik met ovulatietesten gaan "werken"om te zien of ik wel goed gok haha

ook doen we "het"nu om de dag ipv elke dag zoals de afgelopen maanden!!

mijn vraag is wanneer moet ik beginnen met die ovulatietesten?? ik zou 25 april weer ongesteld moeten worden....
iemand positieve ervaring ermee??

heb ze al besteld via internet heb er 9..
hoop echt dat het deze maand raak is want wij vertrekken op vakantie op 24 april en hoop toch niet daar ongesteld te worden maarja wat is dat is.....

succes iedereen

kleutermama

owja nog een vraag op die dag voor de eisprong eisprong dag en dag erna kan je het toch wel gewoon elke dag doen of juist is dat slecht?????

Hai Kleutermama,

Op www.predictor.nl kan je prcies je cyclus ingeven en bekijken wanneer je eisprong enz is, ook staat daar veel info over ovutests en nog veel meer....
Kijk maar eens....

Succes

XXX JIG

Je moet beginnen wanneer je ongeveer je eisprong denkt te krijgen. Dus als je een cyclus hebt van minimaal 28 dagen ongveer bij dag 10. Want je wordt altijd ongie precies 14 dagen na je eisprong. Heb je een onregelmatige cyclus ja... dan wordt het wel een duur geintje want dan kan je zo een week of 10 dagen aan het testen zijn. Tip: ga dan temperaturen! Goedkoop en je weet ook waar je aan toe bent.
Nog een tip: gewoon na je ongieweek elke 2/3 dagen vrijen tot vlak voor je nieuwe ongie dan mis je je vruchtbare dagen niet. Enne... ook als je testen gebruikt, temperatuurt of elke 2 dagen vrijt... dan nog kan het een halfjaar tot een jaar duren hoor. Dus ga er niet vanuit dat je gelijk zwanger bent als je op je vruchtbare dagen vrijt.

Over elke dag vrijen: meeste artsen bevelen dit niet aan, omdat daardoor minder zaadcellen vrijkomen per ejaculatie, Na het klaarkomen heeft  zijn lichaam weer 2 dagen tijd nodig om weer genoeg kwalitatief goede zaadcellen aan te maken voor een goede kans op bevruchting. Heb je te weinig (als hij elke dag klaarkomt) dan is er een kleinere kans op zwangerschap omdat er  minder goede zaadcellen zijn die de reis naar de eileider halen. Dus op tijd beginnen met vrijen en dan om de 2 dagen, dan liggen er al vele zaadjes klaar voor een eventuele mooie eicel die zich aanbiedt! Want goed zaad kan een week overleven in je baarmoeder.

Terug
Bovenaan