vraagje paracetamol met 10gr codeine tijdens zwangerschap?

hallo meiden,
vraagje;
ik ben behoorlijk beroerd knallende koppijn spieren doen pijn rugpijn, snot loopt uit me neus en ik hoest lekker, met andere woorden ik kom me bed niet uit vandaag haha..
Nu is het zo dat normale paracetamol niet helpt bij me en ik heb gister paracetamol/codeine 10gr ingenomen had ik van me schoonvader gekregen, maar nu lees ik dat het heel slecht is voor je borstvoeding ,nu ben ik bijna 6weken zwanger en vraag ik me af of ik dit wel mag nemen?iemand ervaring mee?
alvast bedankt!
liefs jennifer
 
Ik zou als ik jou was even je huisarts of Vk bellen. Een gewone paracetamol mag wel maar met codeïne? Geen idee.ik zal toch even bellen helemaal omdat je ook nog maar 6 wk zwanger bent.

Succes en beterschap hopelijk voel je je snel beter!

Gr. Tamjo
 
Ik kreeg te horen dat als je zwanger bent je alleen maar gewone paracetamol mag gebruiken zonder andere stoffen zoals codeine.

Succes met je verdere zwangerschap en beterschap gewenst.

Groetjes Marielle
 
even voor je gegoogled:

U kunt dit middel gedurende enkele dagen veilig gebruiken in een hoeveelheid van niet meer dan 20 MG codeïne per keer. Gebruik het echter niet vlak voor de verwachte bevallingsdatum. Op deze manier is het al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind.

Maar zou toch even de apotheek raadplegen.
Bij jou staat er namelijk 10gr en niet mg.

beterschap
 
Idd alleen zonder codeine nemen, je hoeft je nu echt niet direct zorgen te maken, maar ik zou het niet meer doen!
Ik heb altijd veel last van migraine, nu niet ff afkloppen, ik neem tijdens de zwangerschap 1000mg zetpil paracetamol, die werken redelijk (nou ja meer kan ik er iig niet van verwachten) moet ik zeggen, maar dus ook zonder codeine!
Groetjes
 
super bedankt voor jullie reacties!
heb het vandaag met gewone paracetamol gedaan maar helaas helpt dat niet bij mij..
vrijdag ga ik naar de huisarts om te vertellen van de zwangerschap dus heb ik er gelijk een vraag bij:)
@mama conny
was inderdaad 10mg ipv 10gr haha maar ga het sowieso nog even na vragen maar bedankt voor het zoeken op internet!!
liefs jennifer
 
Terug
Bovenaan