vraagje?? plaatsindicatie

hee hee dames

ik heb een plaatsindicatie gekrijgen van wegen overgewicht. aan de beging van de zwanger schaap woog ik 105 kg. onder tussen word ik lekker van binnen uit opgegeten (zo als vriendje lief het zegt) en weg ik nu net onder de 100 kg (afhankelijk van wanner je weegt en zo....)
nu gaat mijn voor keur zelf uit naar lekker thuis in mijn eigen bed zonder alle machines en ander medische rommel om te heen.
tot nu toen krijg ik ook wel hele verschillenden reden. de een keer is het bij een BMI boven zo veel is het verplicht. dan krijg ik te horen dat het is om dat de ambulancebroeder niet meer dan 50 kg p.p mogen tillen en dat ze dan een 2 ambulancen moeten bellen (en dat het dus langer zal duren). en van de week bij de bevallen in het ziekenhuis bijeenkomst krijg ik het indruk dat de verloskundig daar het ook niet helemaal begrepen.

ik vraag me dus af of er meer dames hier mee te maken hebben en hoe jullie dit dan ervaren?

een gefrusterde zwanger..... (die net de folder heeft gelezen bevallen in het ziekenhuis en er nu helemaal geen zin meer in heeft!!!)

Hoi hoi,

Ik heb er geen ervaring mee maar weet wel hoe het bij onze vk praktijk gaat namelijk als je over de 100kg bent mag je niet boven bevallen maar op de begane grond dit ivm als er wel iets is dat je na het zh moet de broeders dan idd niet mogen/kunnen tillen ofzoiets en dan moet de brandweer er bij komen ivm met de trap enzo als je op begane grond bent kunnen ze je zo weg duwen in principe op de brancard.
Ik weet niet of je nou moet bevallen in zh omdat je medische indicatie hebt maar als je poliklinisch daar bevalt dan doet gewoon je eigen vk de bevalling toevallig dat ik dat had gevraagd laatste keer omdat ik toch nog niet weet wat ik wil. Ze zei toen tegen mij dat hun het dat doen dus je krijgt dan niet bij voorbaat al knip ofzo (daar was ik bang voor omdat ik dat had gehoord) maar krijgt gewoon normale bevalling en mocht er iets zijn dan word je overgedragen.
Hoop dat je het een beetje snapt en je een beetje geholpen heb zo.
Suc6!!!

bedankt voor je reactie, als het tegen die tijd nog goed gaat (daar ga ik wel van uit) word ik inderdaad door onze eigen vk begeleid. dat vind ik zelf al heel fijn. en ze zegen dat ze voor zo natuurlijk mogelijk gaan. maar ben toch een beetje bang dat in een ziekenhuis (met alles zo bij de hand) dat er toch sneller word gegrepen naar de medische hulpmiddelen.
de optie om beneden te bevallen zou hier prima kunnen maar hebben we niet als optie gehad van de vk. in de ziekenhuis zeiden ze dat ook.

ga vrijdag denk ik maar verder door vragen!

Hoi,

Ja idd gewoon ff vragen als jij graag thuis wil bevallen moeten ze je er ook de ruimte voor geven toch?
Maar ik snap dat je beetje bang bent voor het zh omdat alles bij de hand is daar was ik ook daarom gevraagd maar ze drukte me echt op het hart dat het zo natuurlijk mogelijk gaat. Als je toch word overgedragen kan het anders zijn ligt ook aan jullie toestand natuurlijk.
Zelf wou ik graag de eerste keer in het zh bevallen omdat daar alles bij de hand is voor geval dat vond en vind ik veilig gevoel, maar ja eerste keer kreeg ik om kwart voor 11 weeen om de 3 min direct uur later gebeld ze zei ga maar ff douchen duurt nog wel even dus om 12 uur stond ik onder de douche om half 1 hield ik het niet meer om kwart voor 1 was ze hier om 1 uur lag ik op bed en om kwart over 1 zei ze we gaan het niet redden na het zh (volledige ontsluiting) bel de kraamzorg en je moeder maar dus gedaan me moeder kwam en moest helpen ze zei je vruchtwater al geknapt ik zei nee maar was niks meer dus waarschijnlijk onder de douche gebeurt niks van gemerkt haha direct persen moest ik om 2.05 lag me ventje op me borst. Het was voor mij wel even omschakelen dat ik thuis moest blijven omdat ik me op zh had ingesteld maar de omschakeling ging snel ;)
En toch twijfel ik nu wat ik wil ben zo bang dat ik het zh helemaal niet red en toch geeft dat me wel een veilig gevoel. Ach ja we hebben nog even bedenktijd.

hahaha

ik hoop zo dat als ze door zetten dat ik in de zh moet dat het inderdaat lekker snel gaat. heb thuis al lekker lopen roepen dat ik de vk niet bel.... (voelde dan gewoon goed om te roepen. maar zal dat toch nooit doen)... hoop dat er gewoon een tussen oplossing komt. zo als jij je recht om voel, voel ik me links om. maar goed heb nooit iets gehad met zh en de medisch wereld.
ik heb inderdaat nog een paar maanden de tijd om alles nog zo door gedwongen te krijgen zo als ik het
graag zou willen. we zien wel...

ach ja en waar ik ook beval zullen ze het niet makelijk met me hebben!!! als ik iets echt niet wil zullen ze het ook horen!!!

Hebben jullie in de buurt ook geen kraamhotel. Ik heb daar gekeken en dat bevalt heel goed. Je eigen kamer en vk en indien nodig ziekenhuis ernaast.
Misschien een tussenoplossing voor je?

heellaas... die zijn er komen dec. 2010 maar een van de partijen heeft zicht terug getroken en het gaat dus hellaas verlopig niet door... was onze eerste hoop ook

de dicht bij zijnde ben je zo 20 min onder weg en onze vk werk niet in die gebeide!

ik loop onder controle bij het ziekenhuis weeg wel iets meer als jou
vanwege te hoog bmi mag het niet bij de vk
bevallen moet ik zo in zo in het zh
vanwege vorige bevalling een keizersnede
succes allemaal

Terug
Bovenaan