vraagje schimmelinfectie

A

Anoniem

Guest
Hai meiden,

hebben jullie ervaring met een vaginale schimmelinfectie tijdens de zwangerschap? Denk namelijk dat ik er een heb. gele niet ruikende afscheiding en af en toe een blaasontsteking gevoeld dat niet wil doorzetten.

Heb nooit eerder een schimmelinfectie gehad en weet dus ook niet goed hoe ik dit moet herkennen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren

groetjes peet,

ps ik ga uiteraard morgen de huisarts ook even raadplegen.

In vorige zwangerschap heb ik een vaginale schimmel gehad en waar ik het aan herkende was verschrikkelijke jeuk in t kruis (schaamlippen) en witte, korrelige afscheiding. Ik had er geen blaasontstekingsachtige pijn bij. Als je er helemaal geen last van hebt en t niet ruikt, weet ik niet of het wel een schimmel is.
Ik zou zeker ff naar huisarts gaan en urine laten testen op blaasontsteking. Deze kan zich totaal anders uiten in zwangerschap.
Sterkte ermee!
Groejtes mira

Van een schimmelinfectie hoef je geen last te hebben. Het hoeft ook niet perse korrelig te zijn.
Ik heb mijn hele zwschap en ook de vorige last gehad van een infectie. Heb heel veel kuren gehad, en dan was het weer een week of 2 á 3 weg. Maar het kwam altijd terug.
Meestal kom je er pas van af als je bevallen bent helaas...

Hoi,

Infecties zijn blijkbaar veel voorkomend tijdens een zwangerschap en soms heb je helemaal geen klachten. Het is wel belangrijk om uit te vinden wat voor infectie je hebt en hoe het behandeld moet worden - sommige infecties kunnen namelijk wel van invloed zijn op je vorderende zwangerschap.

Success!
Josee

Hoi,

Ik heb 3 weken geleden ook last van een schimmelinfectie gehad. Had vooral erg veel last van jeuk, een brandend gevoel en witte korrelige afscheiding.
Heb van mijn huisarts 3 vaginale zetpillen en créme gekregen. Na 2 weken was het weer over. Het kan dus wel regelmatig terugkomen.

Groetjes Marielle

Terug
Bovenaan