Vraagje: spelen met baby

Ik lees regelmatig dat jullie spelen met jullie babies. Nou vraag ik me af wat jullie dan doen. Zelf zing ik regelmatig, loop rond en praat wat, leg haar even op de buik, zet de mobile aan, wandelen met de  kinderwagen (zodra ik stop gaan de ogen weer open)  of gebruik een zitzak/wipstoel. Mijn (onze) dochter is bijna 3 weken oud.
Ook het slapen overdag is geen succes, maar gelukkig slaapt ze 's nachts wel goed. Ik gebruik geen vast ritme. Als ze moe lijkt na de BV probeer ik haar in haar bedje in slaap te laten vallen. En als ze wakker is, dan doe ik bovenstaande dingen. Ze valt dan vaak na 1,5-2 uur in slaap en wordt vaak binnen een half uurtje weer wakker omdat ze honger heeft. Lekker bijslapen overdag zit er voor mij dus helaas niet in. Heel soms na het douchen 's ochtends (slaapt ze nog na van de ochtendvoeding).
Maar goed: ik ben vooral benieuwd hoe jullie spelen met je kindje(s).

Chantal & Mirte (2w4d)
 
Hey

Ik heb een dochter van 3 jaar en een zoontje van bijna 3 maanden.
Ik heb altijd geleerd dat je bij baby's de 3 ren moet toe passen Regelmaat Rust en Reinheid en geloof het of niet het werkt zo komen de baby's tot rust en weten ze waar ze aan toe zijn.

3 weken is wel erg vroeg om te spelen Zodra ze beginnen te lachen kan je zien Wat ze het leuk vinden.
Je kan eens kijken wat ze er van vindt van lichaamelijk contact mijn zoontje vindt het leuk om te knuffelen maar mijn dochter vond er niets aan dat is bij iedere baby verschillend kijk eens wat ze vindt van over de wangen wrijven of over het buikje wrijven hou haar dicht tegen je aan.

Mijn zoontje heeft de eerste tijd last gehad van darmkrampjes dus heeft hij ook moeilijk kunnen slapen dan heb ik hem in slaap gewiegd in mijn armen en op zijn billen kleine klopjes gegeven.

Het is echt akelig dat een baby niet wil slapen als je zelf ook doodop ben want ik heb het ook gehad.
Je kan ook kijken of ze gewoon in slaap val na 10 min tot een kwartier huilen.
Soms moeten ze even huilen om in slaap te komen als ze maar niet te erg huil daar moet je wel op letten.
Je moet daar je gevoel over laten spreken maar zoals ik al zei rust en regelmaat is heel belangrijk.

Zodra ze kunnen lachen kan je kijken of ze iets leuk vinden en versje vinden ze meestal leuk denk eens aan je kindertijd wat voor een versjes weet je nog ik doe altijd er komt een muisje aan gelopen en die is(naam van het kind) nek je gekropen mijn zoontje kraait van het lachen dan.
Zo kan je meer dingen verzinnen.

Groetjes Veron
 
Echt in het begin speelde ik nog niet zoveel met mijn 2 kinderen. De aandacht was er nog niet zo en ze werden gauw moe. Wat ik dan met ze deed was op schoot leggen zodat ze je kunnen zien. Dan een beetje tegen ze kletsen of zingen, de handjes pakken en aaien, strelen en knuffelen. Nou, dan had je het wel zo'n beetje gehad. Later met knuffeltjes erbij en meer rechtop op schoot.
Wat mijn beide kinderen leuk vonden was naar mijn hand kijken waar een ring aan zit. Ook horloges vinden ze geweldig. Kijken, aankomen, voelen enzo.
Maar ook gewoon je vingers pakken vinden ze leuk.
Kletsen vinden ze ook leuk. Kind in de box, erboven hangen en tegen ze aan kletsen.
In de wipstoel en van alles laten kijken, voelen enzo.

Als ze tegen een half jaar zijn op een kleed op de grond, op de buik. Je hebt kleden waar van alles aanzit; touwtjes, rammeltjes, spiegeltjes enzo. Geweldig. Maar nog niet voor een pukkie van 3 weken.

Heel eerlijk vind ik het pas echt spelen en leuk worden als ze een half jaar zijn.

speelse

greet
 
Heb een dochtertje van 5 maanden en vind rare geluidjes geweldig en kan dan echt schateren van de lach. Ze is ze zelf ook heel veel aan het maken, allerlei toonsoorten en rare bekken erbij trekken, heel erg leuk! Dus we zijn elke keer weer rare geluidjes aan het verzinnen maar ook liedjes vind ze leuk dus zet ook wel eens een CD op met kinderliedjes maar ze vind het het leukst als mama of papa meezingt. Verder kan ze al omrollen en alles waar maar beweging in zit of kraakt vind ze leuk, op dit moment stopt ze ook echt alles in haar mond en praten met iets in haar mond is nu ook hobby,
Knuffelen vind ze wel leuk maar dan vooral na een voeding daarna staat ze het liefst op haar beentjes en kijkt wat in het rond. In bad alles nat spatteren met benen en armen vind ze ook geweldig.
 
Terug
Bovenaan