Ik lees regelmatig dat jullie spelen met jullie babies. Nou vraag ik me af wat jullie dan doen. Zelf zing ik regelmatig, loop rond en praat wat, leg haar even op de buik, zet de mobile aan, wandelen met de kinderwagen (zodra ik stop gaan de ogen weer open) of gebruik een zitzak/wipstoel. Mijn (onze) dochter is bijna 3 weken oud.
Ook het slapen overdag is geen succes, maar gelukkig slaapt ze 's nachts wel goed. Ik gebruik geen vast ritme. Als ze moe lijkt na de BV probeer ik haar in haar bedje in slaap te laten vallen. En als ze wakker is, dan doe ik bovenstaande dingen. Ze valt dan vaak na 1,5-2 uur in slaap en wordt vaak binnen een half uurtje weer wakker omdat ze honger heeft. Lekker bijslapen overdag zit er voor mij dus helaas niet in. Heel soms na het douchen 's ochtends (slaapt ze nog na van de ochtendvoeding).
Maar goed: ik ben vooral benieuwd hoe jullie spelen met je kindje(s).
Chantal & Mirte (2w4d)
Ook het slapen overdag is geen succes, maar gelukkig slaapt ze 's nachts wel goed. Ik gebruik geen vast ritme. Als ze moe lijkt na de BV probeer ik haar in haar bedje in slaap te laten vallen. En als ze wakker is, dan doe ik bovenstaande dingen. Ze valt dan vaak na 1,5-2 uur in slaap en wordt vaak binnen een half uurtje weer wakker omdat ze honger heeft. Lekker bijslapen overdag zit er voor mij dus helaas niet in. Heel soms na het douchen 's ochtends (slaapt ze nog na van de ochtendvoeding).
Maar goed: ik ben vooral benieuwd hoe jullie spelen met je kindje(s).
Chantal & Mirte (2w4d)