Vraagje spruw

<p>Hi mama’s </p><p> </p><p>Ik heb gekeken tussen de andere forums maar kon het antwoord niet vinden.</p><p> </p><p>Even een vraagje, vandaag zijn we er achter gekomen dat onze kleine man spruw heeft. Gelukkig heeft hij er geen last van maar bellen morgen toch de dokter. Maar nu het volgende qua hygiëne wassen we onze handen extra veel. ik las alleen op internet dat je de fles en de fopspenen moet steriliseren maar doe je dit na elke voeding? doen we nu wel. ik merk dat de flessen helemaal wit uitslaan na dat ze uit de sterilisator komen kan je daar iets aan doen ? Of is alleen de speen steriliseren genoeg en hoevaak de fopspeen? We hebben nu een elektrische sterilisator waar we gedestilleerd water voor gebruiken want de dokter Brown flessen mogen niet normaal uit gekookt worden. </p><p> </p><p>Heeft er iemand andere tips zijn die meer dan welkom ??</p>
 
Wij deden alleen de flesspenen en de fopspenen. Niet de hele fles. Als je borstvoeding geeft moet je ook jezelf behandelen met dat spuk van de huisarts maar zo te lezen is dat niet van toepassing. Wij deden de flesspenen na elke keer drinken, gewoon 5 min in een kopje kokend water.
De fopspenen (om even het onderscheid te maken) deden we ook elke keer nadat we het spul in het mondje hadden gesmeerd allemaal. Ook 5 min in gekookt water. Kunnen ze niet zo goed tegen maar spruw is erg hardnekkig en dat spul om te behandelen is rommel dus wilden ee zo snel mogelijk vanaf! 


Weet je trouwens zeker dat het spruw is? Wij dachten na een tijd dat het niet over ging/ op 1 plek telkens terug kwam maar dat bleek melkaanslag te zijn. Zelfs de kinderarts gaf aan dit verschil kastig te kunnen zien. Je kunt met een gaasje proberen of je het kunt wegpoetsen, als dat lukt is het geen spruw.
 
Succes!
 
Een klein scheutje appel azijn in het pannetje met water zorgt ervoor dat je geen witte waas krijgt op je speen en flesjes. Die witte waas ontstaat door de kalk in ons water. (Google is je vriend;)

Hier helaas ook last van spruw gehad. Erg besmettelijk en het is wel verstandig alles uit te koken. Spenen, flesjes en kolf spulletjes mocht je die gebruiken.
 
Terug
Bovenaan