Vraagje van het "zwanger worden" forum

Hallo zwangeren!
Ik breek even bij jullie in met een vraag:

Ik zit momenteel op dag 27 van mijn 28/29 dagen durende cyclus. Gisteren en vandaag had ik afscheiding wat doorzichtig en rekbaar was. Ik lees overal terug dat dat je baarmmoederslijmvlies is wat kort voor de eisprong vrijkomt. Gek, aangezien ik op dag 27 en gisteren dag 26 van mijn cyclus zit?
Vorige maand gaf de ovutest positief op dag 18 dus enig idee wat dit nou weer inhoudt??
Heb ik nou een enorm late eisprong (want dan zou ik misschien pas over een week ongi worden ofzo) of herkennen jullie dit?
Groetjes Joy

nee, sorry dit herken ik niet, ik ben nu 12 weken zwanger en heb een lange medische wereld achter de rug om zwanger te raken, maar laat je niet gek maken, als je ovulatietest aangeeft op dag 18 zal dit wel kloppen.

groetjes daisy
12w

Hallo Joy,

Rekbaar slijm duidt idd op een eisprong, maar dat zal dan wel laat zijn.... Heb je deze maand geen ovulatietesten gedaan??

Na je ovulatie moet je altijd 14 dagen tellen tot een ongesteldheid, dus ik zou als ik jou was nu een ovulatietest doen en kijken of je idd een hele late eisprong hebt, dan zit je iig niet 14dagen lang op de wc om te kijken of je ongi wordt, dan weet je gewoon dat het langer gaat duren....

Ovulatietesten kunnen ook een positieve uitslag geven als je zwanger bent, dus misschien moet je dit ook uitsluiten.. En tijdens een zwangerschap heb je ook meer last van afscheiding..

Spannend hoor, het kan dus echt alle kanten op!!! Lastig he dat je lichaam je zo voor de gek kan houden!! Ik en 3,5jaar voor de gek gehouden en nu zwanger, dus weet precies in welke onzekerheid je nu zit..... Helaas ben ik dus al erg ervaringsdeskundig met rekbaar slijm, ovulatietesten, zwangerschapstesten enz!!

Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!! Succes!!

Groetjes Liv (17wk+3dgn zwanger)

Hoi Liv!
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Ik heb deze maand idd geen testen gebruikt omdat ik ze erg duur vind en het vorige maand niets heeft opgeleverd. Ik besloot dus om een maandje op de gok te klussen maar als ik dit had geweten...
Met mijn eerste zwangerschap testte ik voor het eerst op dag 20 en 21 positief en was ik daarna gelijk zwanger. Vorige maand op dag 18 positief en op dag 28 ongesteld. De maand ervoor op dag 19 en 20 positief getest en op dag 31 ongesteld. De 14 dagen regeling gaat dus helaas bij mij niet op!

En daarbij kan ik het me niet voorstellen dat nu pas mijn ei is, dag 27, zo laat!! Dan moet ik bijna wel een cyclus hebben van 100 dagen ;-)

Morgen is dag 28 en dan gooi ik er gewoon een test tegenaan. Enne wat fijn zeg na zo'n lange tijd zwanger! Heerlijk, geniet er maar van want er staat je nog zoveel moois te wachten....

Groetjes Joy

Hoi Joy!!!

Dat is idd bijzonder dat je meestal na 10dagen na je eisprong ongesteld bent!!! Zo zie je er is altijd een uitzondering op de regel!! Ik hoop voor je dat het gewoon een zwangerschap is!!!!! Dat zou geweldig zijn!! Ik hoor het graag, ben erg benieuwd!

En ik geniet idd heel erg, het is zo geweldig allemaal!!!

Groetjes Liv

Ach ja, heb weleens vaker rare dingen! Elke gek z'n gebrek he!!! Ja echt genieten hoor, 9 maanden vliegen voorbij (als je een zorgeloze zwangerschap hebt tenminste) en het is allemaal zo fantastisch! Ik ben de 2e verjaardag van mijn mannetje alweer aan het plannen...ook die tijd is gevolgen. Cliche maar waar. Maar mijn verlangen groeit ook weer met de dag hoor! Als ik baby's zie smelt ik en momenteel is iedereen om me heen zwanger of net bevallen..maar das altijd als je er zelf mee bezig bent. Nou meid je gaat het horen van me! En een hele zorgeloze zwangerschap toegewenst! Wie weet ben ik ook snel zwanger en zitten we samen op dit forum!!

Ach ja, heb weleens vaker rare dingen! Elke gek z'n gebrek he!!! Ja echt genieten hoor, 9 maanden vliegen voorbij (als je een zorgeloze zwangerschap hebt tenminste) en het is allemaal zo fantastisch! Ik ben de 2e verjaardag van mijn mannetje alweer aan het plannen...ook die tijd is gevolgen. Cliche maar waar. Maar mijn verlangen groeit ook weer met de dag hoor! Als ik baby's zie smelt ik en momenteel is iedereen om me heen zwanger of net bevallen..maar das altijd als je er zelf mee bezig bent. Nou meid je gaat het horen van me! En een hele zorgeloze zwangerschap toegewenst! Wie weet ben ik ook snel zwanger en zitten we samen op dit forum!!

Terug
Bovenaan