VRAAGJE!!!VLIEGEN EN ZWANGER WILLEN WORDEN??

A

Anoniem

Guest
Hey meiden

We zijn net met de pil gestopt want we willen graag een 2de wondertje alleen gaan we in oktober op vakantie met het vliegtuig en nu is mijn vraag dus stel dat ik voor de tijd nog zwanger raak is dit dan schadelijk voor het kindje omdat ik dan ongeveer 8-10weken zwanger zou zijn?
Ik hoop dat iemand het mij kan vertellen

Groetjes mij

je mag vliegen tot 28 weken net met welke maatschappij je vliegt en anders zou je het aan je huisarts kunnen vragen

Dat wist ik wel maar toch bedankt voor je antwoord maar het gaat mij meer om het begin van de zwangerschap
Ik las iets op het internet over straling in de lucht maar misschien zijn er hier meer meiden die daar iets van weten?

Groetjes mij

Er is nooit iets bewezen over dat vliegen tijdens de beginfase van een zwangerschap schadelijk zou kunnen zijn. Maak je dus niet druk. Je moest eens weten hoeveel vrouwelijke zwangere stewardessen er zijn! Ik geloof wel dat als zij aanvragen om grondwerk te gaan doen dat geaccepteerd moet worden. Maar zij vliegen bijna de hele week door en dat is gewoon voor je gezondheid en regelmaat dan niet gezond.
Van een vakantie zal er echt geen effect zijn op je ongeboren vrucht.
Ik ga overigens met 28 weken nog vliegen. Bij de meeste maatschappijen kun je overigens tot 34 weken vliegen, soms zelfs 36. Mits je een gezondheidsverklaring hebt van de vk.

Hey Bolle81

Bedankt voor je reactie dit stelt me al wat meer gerust!

Groetjes mij

Terug
Bovenaan