Vraagje voor alle zwangeren!

Hallo,

Normaal zit ik op het forum voor zwanger worden , maar met de volgende vraag kan ik denk ik beter hier zijn.
Mijn man en ik zijn nu bijna 6 maanden in de race voor een tweede kindje. Bij de eerste was het binnen drie maanden raak, en wil nu toch wel de natuur een handje helpen dmv ovulatietesten.
Wie van jullie heeft hier ervaring mee? En hebben jullie verder nog tips?
Hoor het graag!

Groetjes Rianne

 
hoi hoi,

ik heb ze gebruikt van clear blue en het is mij goed bevallen.
ik wist nooit wanneer ik een ei zou krijgen, maar met deze dingen kun je dat goed zien.
en wat denk je?
het is nu nog raak ook.
ook heb ik een maansteen gedragen en dat voelde ook goed.

veel succes ermee.
groeten taz
 
Hoi,
Bij ons duurde het ook nogal lang voordat de derde zwangerschap een feit was. Ik heb het gewoon heel simpel gehouden. Als je een normale cyclus hebt, kan je vanaf dag 11/12 om de dag gaan vrijen. De zaadcellen overleven een tijdje daar binnen, dus op deze manier is er altijd sperma aanwezig. Wij deden het meestal tot ongeveer dag 18/20 (naar gelang de belangstelling naar sex) en uiteindelijk heeft het resultaat gehad (en dat terwijl ik niet zo heel vruchtbaar ben).
Succes er mee.
Groetjes Ivy
 
hoi.

Ik heb een speekseltest van de apotheek aangeschaft, waarmee je dus je vruchtbare periode heel eenvoudig kunt meten m.b.v. een mini micoroscoop.
voordeel hiervan is dat je het ding eindeloos kunt gebruiken, dus je hoeft niet iedere maand een nieuwe wegwerp test te gebruiken.
Bij mij was tijdens de vruchtbare periode heel duidelijk een andere structuur in mijn speeksel te zien.
Er zijn verschillende merken, die van mij heet 'maybe baby ovulatie test' het ding is niet goedkoop volgens mij 30 euro of zo.

Groetjes S.
 
Ik heb zelf geen ervaring met ovulatietesten, maar ik heb wel een site gevonden waar je heel goedkoop zwangerschapstesten en ovulatietesten kunt kopen.
Als je het voor 15 uur bestelt (+geld overmaakt)  heb je het de volgende dag in huis in een witte anonieme envelop. Je hebt bijvoorbeeld 3 zwangerschapstesten voor 4,99 (+ 2,00 verzendkosten) of 5 ovulatietesten voor 9,99. Dus veel goedkoper dan in de winkel maar net zo betrouwbaar...

Het adres is www.zwangerschapstest.nu
 
Ik heb zelf gewoon goed op mijn cyclus gelet, ik had het geluk dat deze op de dag af  regelmatig was. Bij een cyclus van 28 dagen  heb je  altijd  14 dagen  voor je menstruatie een eisprong. Ook als is je cyclus korter of langer, je wordt altijd 14 dagen na je eisprong ongesteld.  Vlak voor je eisprong hebben de meeste vrouwen ook een ander soort afscheiding, wat meer kleverig en  een licht kramperig gevoel doordat de  follikel op springen staat. Je moet dus zorgen dat je rond die tijd seks hebt. Bij mij was het in een keer raak.
 
Ik ben mijn teperatuur bij gaan houden, om ieder geval te weten of mijn eisprong geweest was. Daarnaast heb ik ook wel eens ovulatietesten gebruikt. De eerste maand neem je de periode van testen wat ruimer. Als je weet wanneer ongeveer je eisprong is dan kun je de periode steeds korter nemen. Die van Clear Blue zijn duidelijk.

Miep
 
Terug
Bovenaan