vraagje voor de borstvoeding mama's

er zijn niet zo heel veel borstvoeding mama's meer hier maar misschien krijg ik toch nog antwoord...
Milo krijgt nu een tandje en ik vroeg me af of jullie kids al tandjes hebben?? Ik zie het helemaal niet zitten om weer met die siliconen-opzetstukken aan de slag te gaan, hoe gaat dat bij jullie? Doet het pijn om te voeden met tand? Hebben jullie kids wel eens per ongeluk gebeten?? Zou het jammer vinden om hierdoor te stoppen!
liefs Stephanie

Hoi hoi,

Ik geef ook nog steeds bv(al 6maanden en twee weekjes),maar er is bij ons Tess nog geen tandje te bekennen.Dus kan ik je niet echt helpen,wel heb ik gelezen dat als ze willen gaan bijten dat je dat kunt zien,omdat als ze zuigen de tong onder de tepel zit en om te bijten hebben ze de tong nodig dus kun dat je aan hun mondje zien.Ik hoop dat je me snapt(beetje moeilijk uitgelegd denk ik).Succes en borstvoed ze.

Groetjes Kitty en Tess.

Hoi,

Mijn meisje heeft twee ondertanden en een bovenhoektandje.
Je kunt gewoon blijven voeden zonder hulpstukken hoor.
Wees er wel op bedacht dat ze afgeleid kunnen zijn en per ongeluk kunnen bijten.
Wat je daar tegen kunt doen:
1. Neusje dichtknijpen, laten ze meteen los. Au roepen helpt vaak ook.
2. Zeggen dat ze dat niet moeten doen.
3. Niet meer aanleggen (of in ieder geval een paar minuten wachten).

Ik ben wel een paar keer gebeten trouwens.  Een keer tot bloedens toe, is absoluut niet fijn. Het duurde even voor ze begreep dat bijten niet bij het drinken hoort.

Ik raad je aan om goed naar je kindje te kijken, je ziet bijten vaak wel aankomen en om in het begin even die hand klaar te hebben om in te grijpen.

Hoi,

Mijn meisje heeft twee ondertanden en een bovenhoektandje.
Je kunt gewoon blijven voeden zonder hulpstukken hoor.
Wees er wel op bedacht dat ze afgeleid kunnen zijn en per ongeluk kunnen bijten.
Wat je daar tegen kunt doen:
1. Neusje dichtknijpen, laten ze meteen los. Au roepen helpt vaak ook.
2. Zeggen dat ze dat niet moeten doen.
3. Niet meer aanleggen (of in ieder geval een paar minuten wachten).

Ik ben wel een paar keer gebeten trouwens.  Een keer tot bloedens toe, is absoluut niet fijn. Het duurde even voor ze begreep dat bijten niet bij het drinken hoort.

Ik raad je aan om goed naar je kindje te kijken, je ziet bijten vaak wel aankomen en om in het begin even die hand klaar te hebben om in te grijpen.

Ik geef dan nu geen bv meer, maar ik hoorde wel een tip:
Zodra hij bijt, z'n hoofd in je borst drukken. Laat ie meteen los (schijnt).
Hoop voor je dat ie het niet gaat doen!
Liefs Nelleke

Hoi
Mark heeft ook 2 ondertandjes en ik geef hem ook nog borstvoeding.   Ik zou hier niet om stoppen.   Hij heeft wel een paar keer gebeten toen hij de tandjes net had.   Toen hij dat deed, riep ik hard "au", hij schrok daar erg van en begon dan te huilen (wel moeilijk), maar na een paar keer was het over.   Nu zie ik ook wel als hij zou bijten, hij is dan vol en begint een beetje te spelen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes, Liesbeth

Ik ben net een weekje gestopt en Nikki heeft nog geen tandjes. Maar ze "beet" wel al zonder. Zeker als haar broer langs kwam rennen, kon ze haar nieuwsgierigheid niet bedwingen, maar wilde ze ook de tepel vasthouden. Ook dat vond ik al niet zo prettig. Maar bij mij hielp "auw" of even wegzetten helemaal niet. Neusje dichthouden heb ik nooit geprobeerd  

Terug
Bovenaan