vraagje voor de borstvoedingsmama's

hoi allemaal,

onze zoon is van half juni. en hij komt 's avonds om ongeveer 22 uur voor het "laatst" en dan gewoon 4 uur later weer, enz... zijn er baby's die al wel doorslapen? en zijn er ook mama's die na de laatste voeding een beetje pap (gemaakt met flesvoeding) er achter aan geven? en zo ja gaat dit ook ten koste van de borstvoeding? en krijgen ze hier in het begin ook krampjes van? verder nog niet begonnen met bijvoeden, wil er eigenlijk pas met 6maanden mee beginnen, maar wil eigenlijk ook wel eens lekker doorslapen. hopelijk kan iemand mij verder helpen.. en anders moet ik nog maar geduld hebben ;-)

groetjes

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je wel weer eens wilt doorslapen. Is het een mogelijkheid om wat melk af te kolven en je man/vriend af en toe de nacht voeding te laten doen? Bij ons werktte dat prima. Ik ben trouwens na 4 maanden van de ene op de andere dag overgegaan op flesvoeding en mijn meisje heeft daar nooit last van gehad, maar elk kind is anders. Je kunt trouwens ook vanaf 4 maanden wat rijstebloem in de voeding doen. Je kunt dat ook bij afgekolfde melk in de fles doen.

groetjes,

Desiree

Hoi,

Ons meisje slaapt "toevallig" wel door. Het verschilt per baby. En kv wil niet zeggen dat ze doorslapen, net als bij bv, zal de ene baby wel doorslapen en de andere niet.

Het beste kun je niet op de klok kijken als je 's nachts wakker wordt. Ik ging gewoon voeden als ze wakker werd. Ze ligt bij ons in bed en ik hoef dus niet uit bed als ze wakker wordt/werd. Dat scheelt ook al een heleboel en je kunt zo weer verder slapen.

Als je 's nachts geen bv meer geeft heb je de kans dat de bv terugloopt (geldt ook weer niet voor iedereen).

Geniet nog maar gewoon van die nachtvoedingen, gaat vanzelf voorbij.

Petra

Hoi junimama!

Ik heb een dochter van 11 weken en zij slaapt ook (toevallig) door. Ik geef volledige bv, dus het gebruik van kv maakt volgens mij niks uit. De kindjes geven het zelf aan als ze er aan toe zijn. Mijn meisje wilde eerst niet eerder slapen dan 1 uur 's nachts. Ze bleef maar wakker vanaf een uur of 5 tot aan 1 uur 's nachts. Ik kreeg toen de tip om het badje naar de avond te brengen. Dat doen we nu dus en sindsdien gaat ze eerder slapen en wordt ze om 7 uur wakker (soms ervoor en soms erna). Ik doe het badje rond 19.30, 20.00 bv en dan daarna in bed. Ze wil niet altijd gelijk slapen, maar dan geef ik haar een speentje, aai over het bolletje...
Eergisteren kwam ze toch even om 23.00 uur, maar ze had genoeg aan 1 borst, even sabbelen en toen sliep ze toch weer door.

Hopelijk heb je hier iets aan,
Liefs,
Kirsten mama van Olivia (9-8-06)

Hoi

Tristan wordt morgen 6 maanden en slaapt ook niet door. Hij komt gemiddeld zo'n 4 keer op een nacht. Daarvan drinkt hij 1 of 2 keer echt goed, de andere keren gebruik ik de borst gewoon als troostmiddel.

Kv en rijstebloem geven geen garantie op doorslapen hoor. Rijstebloem kan er zelfs voor zorgen dat je kleine nog vaker komt 's nachts. In rijstebloem zitten veel minder calorieen dan in moedermelk, en kan daarbij ook voor krampjes zorgen.

Niet opd e klok kijken 's nachts helpt hier heel goed. Ik heb me er bij neergelegd dat doorslapen voorlopig ws nog niet zal gebeuren.

Succes!

Groetjes
Marijke

Hoi,

Rijstebloem door de melk is geen gearantie voor doorslapen. Het aantal calorieen in rijstebloem is erg laag, de reden dat sommige kindjes op rijstebloem door gaan slapen kan liggen aan het feit dat rijstebloem zwaarder op de maag ligt en ze langer een vol gevoel houden.
Wij hebben het bij ons dochtertje ook geprobeerd maar ik hadd er een hoop werk van, kolven en dfan papa maken en dan fles geven en zonder resultaat, ze werd net zo vaak of zelfs vaker wakker dan zonder de rijstebloem.

Je zegd zelf niet voor de 6 maanden met bijvoeding te willen beginnen, rijstebloem is ook bijvoeding.

Ieder kindje is weer anders de ene zal sneller door gaan slapen dan de ander. Sommige kindjes blijven heel lang no 's nachts om voeding vragen. Mijn dochter is daar 1 van. Het w        as          voor mij op een gegevn moment de knop om te zetten en er van te gaan genieten ipv te denken pff ik wil slapen waarom word je nog wakker ik haal haar uit bed, leg haar aan en doe mijn ogen weer dicht.

Groetjes Renée

Jamila is nu 18 maanden

Terug
Bovenaan