vraagje voor de mama's met wat oudere kinderen

A

Anoniem

Guest
sorry het hoort hier niet, maar  het 2-3 forum is niet erg actief....
vraagje over zindelijk worden!

Lior is nu 2 jaar en 3 maanden en ze is zindelijk. 'S nachts krijgt ze een luier om, maar overdag mist ze nooit. Wanneer -en vooral HOE- moet ik nu beginnen met de nacht??? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ze heeft 's morgens van de nacht nog echt wel een plasluier, ze kan er toch niet elk uur uit? Of hoe leert dat ze ze 's nachts haar plas moet ophouden? Of wil ik gewoon teveel en komt dit vanzelf? In dat geval, hoe lang duurt het ongeveer?
XxX

Hoi,

Jorick hebben wij op een gegeven moment gewoon geen luier meer aangedaan s'nachts. De eerste nacht werd hij wakker en riep ons. De tweede nacht is het mislukt. Maar toen zijn wij begonnen met het minder drinken geven na de avondmaaltijd wel een slokje water maar geen volle bekers meer. Ook maken wij Jorick nu rond 23.00 uur wakker om nog even te plassen, en soms slaapt hij gewoon door op de wc maar plast hij wel. Wij hebben geen vaste tijd wanneer wij hem op de wc zetten, want ons buurmeisje werd altijd op 22 uur uit haar bedje gehaald en als het ook maar 5 minuutjes later was dan ging het heel erg mis. Op onze manier blijft Jorick de hele nacht droog en dat is voor hem en voor ons heel erg fijn.

Ik wens je heel veel succes met je meisje en ik hoop dat je wat met onze aanpak kunt.

Groetjes Jolanda

dank je wel! Hoe oud was hij toen jullie hiermee begonnen? En hoe lang was hij toen al zindelijk?

Nick is sinds drie weken overdag en snachts zindelijk (hij wordt over twee maanden vier)
Ik heb een hoes om zijn matras en we hebben hem ook meteen snachts zonder luier laten slapen. Ik heb wel geprobeerd om hem savonds nog wakker te maken maar daar werd hij helemaal overstuur van dus dat doen we niet meer.
Hij gaat nu plassen voordat hij gaat slapen en als hij wakker wordt weer (van 19.00tot 7.30) en dit gaat prima. Hij  is in die drie weken drie keer nat geweest.

Groetjes sandra

Hoi,

ik heb geen oudere kindjes, maar mijn moeder deed het ongeveer het zelfde als de voorgangsters hebben geschreven. Geen luier meer om, niet te veel te drinken 's avonds, 's avonds laat nog even op de wc/potje en 's morgens vroeg ook weer, echt net na het ontwaken, want dan kunnen de kleine ongelukjes gebeuren.

Je kindje geeft ook zelf aan of het er aan toe is of niet, de ene is nou eenmaal sneller dan de ander. Probeer het, lukt het niet dan gewoon nog even de luier aan laten. Ik zou dan wel haar 's avonds laat even op de wc zetten, zo leert ze dat ze daar kan plassen 's nachts.

Tja ooit sta ik op dezelfde plek als jij nu staat en zal ik ook onzeker worden en het even niet weten. Voorlopig zit het er nog niet in en blijf ik pampers sponsoren.

Groetjes Nanda, mv Tess

Jeetje Lior, wat goed van je dat je al zo snel overdag zindelijk bent. Ik ben het wel aan het proberen met Merijn, of beter gezegd, ik heb het geprobeerd, maar hij heeft er nog absoluut geen oren naar en raakt eerder overstuur als ik er over begin dan dat hij het spannend vindt.  Ik heb hem wel  een cadeautje beloofd als hij zindelijk wordt en dat  weet hij ook heel goed,  maar daar blijft het even bij.  Het probleem is dat zijn vader er een beetje op zit te hameren, waardoor hij zo'n beetje de hele tijd als hij in zijn luier plast of poept aan mij vraagt of ik toch nog wel genoeg luiers heb, want volgens hem zegt zijn vader tegen hem dat hij geen luiers meer koopt en dat hij maar op de wc moet plassen en poepen. Ik heb daar uiteraard wat van gezegd tegen mijn ex en ik hoop dat hij daar nu mee ophoudt, want ik wil geen kind dat zo dadelijk helemaal gefrustreerd is omdat hij zo nodig op de wc moet. Liever nog een paar maanden luiers dan een gefrustreerd kind!

Maar nogmaals, ik vind het toppie van je hoor, Ga zo door (nu de nacht nog dan hè!).

Groetjes Fonske

Hoi Stephanie,

Wij zijn begonnen toen Jorick 2jr en 7mnd was met het overdag zindelijk. En toen hij 2 jr en 9mnd was hebben we de nacht luier eruit gegooid. (ik weet dit nog precies omdat ik een dagboek voor de kids bijhoudt, dat je niet denkt hoe weet ze dit nou) Ik vond het eigenlijk wel lekker want een baby in de luiers en dan ook nog zo'n andere kneuter die ook nog de nacht in moest ging toch wel qua geld in de portomonnee zitten. Ach en natuurlijk zijn er nog wel ongelukjes dat kan ook niet anders. Want hij is nu net 3 1/2 jaar oud. Maar ik heb wel bewondering voor de kids die al zo snel zindelijk zijn geworden. Want ik ken ook andere verhalen.

Lior heeft gisterenmiddag en afgelopen nacht met een luier geslapen en er zat beide keren geen plas in! Dus waarschijnlijk heb ik me zorgen gemaakt om niets en zal het wel loslopen.

Fonske, Lior is inderdaad erg snel en we zijn ook alleen maar begonnen omdat ze het zelf aangaf. Wat je man doet zal behoorlijk frustrerend zijn voor je denk ik! Het arme kind moet natuurlijk geen trauma krijgen  Bah zeg, ik hoop dat je hem kan overtuigen om gewoon nog even door te gaan met luiers, anders zal het waarschijnlijk alleen nog maar langer duren.

liefs!

Terug
Bovenaan