Vraagje voor de moeders onder ons

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal

Ik zit met het volgende en ben erg benieuwd of iemand mij kan geruststellen.
Ik ben nu 35 weken zwanger van ons 2e kindje, en tot op heden heb ik nog geen last gehad van "lekkende" borsten.
Nu werd mij verteld door iemand die denkt dat ze heel ervaren is, dat ik dus geen borstvoeding kan geven.
Bij mijn dochter "lekte" ik al met 22 weken, en die heb ik 6 maanden bv gegeven.
Degene die mij dit vertelde, "lekte" bij haar 1e zwangerschap ook niet, en heeft dus geen bv kunnen geven, en nu "lekt" ze dus wel, ze is 2 dagen langer zwanger dan mij.
Klopt dit?
Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar word er toch wel onzeker van, ik wil namelijk weer erg graag bv geven.
Misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Geen lekkende borsten maar toch bv gegeven?

Ik hoop van jullie te horen!!

LIefs

Hallo

Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook geen lekkende borsten maar
evengoed ruim 4 maanden borstvoeding gegeven. Volgens mij is dit gewoon
een bakerpraatje. In principe kan iedereen borstvoeding geven of ze nu wel of
'niet lekken. Bij mijn ging het wel met veel pijn en moeite, ik vond het echt
bloed zweet en tranen werk. Maar ik heb het wel vol gehouden,als je maar
zelf erachter staat.
Veel succes en liefs Cindy

Hoi Cindy!

Bedankt voor je reactie!
Bij mij is het de 1e keer ook niet zonder slag of stoot gegaan, het heeft me veel moeite gekost, maar heb ook altijd doorgezet voor mijn dochter.
Ik vind het fijn om te lezen, dat het dus niet zo hoeft te zijn, en ik ga er straks gewoon weer voor!

LIefs

Dat is dus echt onzin!!!

Laat je niks op de mouw spelden hoor, want ik heb nooit lekkende borsten gehad vooraf, maar toen ik eenmaal bevallen was had ik na een paar dagen zoveel melk dat mijn kind het niet eens op kon!

Ik heb dan ook succesvol ruim 6 maanden bv gegeven!

Nu heb ik ook geen lekkende borsten gehad en dat klopt ook gewoon, want in principe wordt de bv pas opgestart als de placenta eruit is.......het kan wel zo zijn dat je ondanks dat vooraf lekt, maar dat hoeft dus absoluut niet.

gr mama van MD

Hoi Hoi,

Ik heb op 18 Oktober een prachtige dochter gekregen.

Ik heb tot 41 wkn doorgelopen en ik heb tot die tijd geen druppeltje gelekt maar ik heb evengoed bv gegeven, bij mij kwam het heel snel op gang.
Mijn borsten knalden op een gegeven moment echt uit elkaar.

Ik ben  wel overgestapt op fv maar dat had daar niets mee te maken.

Dus......laat je niet gek maken door mensen die denken ergens verstand van te hebben maar ondertussen uit hun nek zitten te kletsen.

Geniet nog even van je laatste wkn als zwangere.
Tessa is nu alweer 4 wkn (gaat hard hé) en ik mis mijn mooie buik echt wel hoor.
Zwanger zijn is zo bijzonder, maar ben wel erg blij dat ik die bevalling achter de rug heb. Wat een drama zeg.

Kruimel (mama van Tessa 18-10)

Hoi
ik heb voorlichting gehad van een lactatideskundige en volgens haar was dat ook echte onzin. Ze verwees ons trouwens ook naar een site met heel veel info over borstvoeding namelijk http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/
succes

Zoals de andere dames ook al aangaven klopt er niets van dit verhaal.
Ik heb bij mijn 1e zwangerschap niet van te voren gelekt, maar de borstvoeding ging super. Ook ik had na een paar dagen  zoveel melk dat het gewoon te veel was voor Koen. Hij zat in notime weer op geboorte gewicht. Volgens de verpleegsters in ziekenhuis gaf ik slagroom, haha. Dus maak je niet druk. Na de bevalling komt de borstvoeding echt wel op gang.

Groetjes Sabine

hi

is echt onzin hoor. maak je maar geen zorgen komt allemaal goed. Bij mijn eerste lekte mijn borsten ook. Ik ben zoals je misschien weet al bevallen en het spuit er nu uit, terwijl ze voor de bevalling niet lekte. Beter toch dat ze nog niet lekken, wees blij, straks lekt het nog genoeg!!!!

Groetjes,
Lia

Terug
Bovenaan