vraagje voor de moeders van meerdere kindjes

Hallo,

Even een stom vraagje tussendoor hoor, maar de kleine in mijn buik is knap rustig, terwijl Tjerk echt heel druk en aanwezig was. Ik maak me niet ongerust ofzo, maar ben wel benieuwd of jullie dat ook ervaren hebben. Tjerk is nu nog heel bewegelijk en bewerkelijk. Zou deze dan rustiger zijn? Ik vind het verschil zo vreselijk opvallend. Deze friemelt af en toe een keer, terwijl Tjerk destijds al heel veel schopte, protest maakte als ik op mijn rechtse zij lag, en het vliegen met onze huwelijksreis echt niet leuk vond en dat liet merken ook.

ik vond toen ilse nog in de buik zat ook rustiger als gijs de oudste en dacht toen deze zal wel rustiger zijn maar nee hoor ze is veel actiever als gijs toen
dus maakt denk ik niet uit.

kan het met eigenlijk niet zo herinneren maar kan me wel herinneren dat de drukte me minder opviel omdat ik zelf druk bezig was met de kleine en alles erom heen (studie en werk) wellicht dat dat ook een beetje meespeelt en wat judtje zegt volgens mij maakt de drukte in je buik niet zoveel uit voor wat het daarna gaat doen.

hoop het trouwens wel voor je :)) lekker hoor een rustig kindje als 2de

Toevallig vanmiddag nog met mijn moeder over gehad. Die had juist wel die ervaring. Dat als ze druk waren in de buik ook drukker waren als ze geboren zijn. Maar dat kan toeval zijn natuurlijk. Tjerk vraagt heel veel energie maar is voor de rest heel makkelijk. Dus ik hoop dat deze ook zo makkelijk is, al bereid ik me maar voor op een huilbaby. Dan kan het in ieder geval niet tegen vallen ahhahaah. Weet wel dat ik nu veel sneller op mijn strepen zal gaan staan als ik denk dat er iets mis is. Dat durfde ik met Tjerk minder.

Joël is ons 2e kindje en vond het af en toe gewoon eng zo stil als hij was.
Onze oudste was zo druk (nu nog steeds) en Joël voelde ik soms dagen niet.
Na 5 dagen niets gevoeld te hebben toen ik 28 weken zwanger was hebben we een ctg gekregen, maar hierop was zn hartje heel goed te horen en was alles regelmatig en ok, ook de echo daarna was prima.
Laat jezelf er niet door bang maken en hihi hopen dat je kleintje straks ook zo rustig is want we kunnen merken aan Joël dat hij echt stukken rustiger is vergeleken met zn broer.

Liefs en geniet van je zwangerschap,
Marina

Hoi,
Bij mij werden ze steeds drukker, maar dat merk ik nu nog,,haha
Ik hoor het vaker hoor, ik zou je daar geen zorgen over maken, als je dat toch doet, gewoon eens met je vk bespreken, maar in de buik is elk kindje al anders dat viel mij wel op!!

Onze kleinste meisje was ongelofelijk druk in mijn buik. Nu kan ze juist heel lang rustig in de box zitten spelen. De oudste was helemaal niet druk, maar ook niet opvallend rustig. Hij is nu toch echter wel duidelijk aanwezig.
De middelste was rustig in de buik en is nu ook een rustig meisje. Dus wat mij betreft kan je niet altijd zeggen dat het 'buikgedrag' overeenkomt met het latere gedrag.

Terug
Bovenaan