vraagje voor ieder die het weet???????

Vanaf de geboorte van mij dochtertje af aan (nu 5weekjes) heb ik haar de hele dag beneden gehad en als het tussen 22.00 en 23.00 was naar boven laatste voeding en dan slapen. Omdat volgens de kraamverzorgster het heel goed was om je kleine overdag gewoon bij je beneden te hebben.

Maar ik vind(denk) dat ze nu wel groot genoeg is om ook beginnen met gewoon overdag op haar kamertje boven te slapen, maar ik heb echt geen enkel idee om welke tijden dat dan moet.
Staan er tijden voor waneer je je baby het beste boven kunt leggen of doe je dat gewoon voeding beneden geven, half uurtje bij je en dan weer naar boven en dan de hele dag zo door.
Misschien een beetje dom, maar ik weet het echt niet!!!

Wie kan mij helpen???

Groetjes Nadine.

Hoi,

Als ze zo klein zijn kun je idd na de voeding nog even "spelen" en als je ziet dat je kindje moe wordt op bed leggen.
Na een tijdje, bij ons 3 maanden, zul je merken dat er meer ritme komt in het slapen en dat je kindje meer wakker is. Vanaf een maand of 3 heeft mijn dochter 2 slaapjes gedaan overdag. Om half 11 en half 3. Dit heeft ze gedaan tot 13 maanden, nu doet ze 1 slaapje na de lunch.
Maar er zijn kinderen die veel slapen en kinderen die weinig slapen, dat moet je gewoon uitproberen.
Het duurde ook wel een maand of 3 voor mijn dochter wat langer door ging slapen. Voor haze slaapjes van 10 minuten heeft het weinig zin om ze naar boven te brengen.
Gewoon uitproberen dus!!

Veel succes.

Hi,

Wat is het lastig he, als nieuwbakken ouders. Ik weet er alles van ....
Ik ben pas sinds 12 weken moeder van een lief meisje en ook wij waren in het begin steeds met haar beneden, maar op een gegeven moment hebben wij haar boven neergelegd in haar eigen kamertje in haar eigen wiegje. Ze sliep in het begin ook bij ons op de kamer in haar wiegje, maar daar werden we helemaal gek van. Ze maakte zoveel geluid in haar slaap en ik zat iedere keer in haar wiegje te kijken of er niets aan de hand was met haar. Mevrouw lag dan heerlijk te slapen!

Onze dochter doet het goed op het volgende ritme: slapen, wakker worden, verschonen, voeding, knuffelen op schoot en dan nog even alleen in de box en dan weer lekker naar bed. Die kleintjes zijn na 3 kwartier dan helemaal op. Hoe ouder ze worden, hoe langer ze wakker zijn per keer. Dit hebben wij van kleins af aan gedaan en het werkt harstikke goed. Je baby weet dan wat er gaat komen en die voorspelbaarheid vinden ze prettig. Ze hebben op zo'n jonge leeftijd al zoveel te verwerken. Wij zijn zelf erg van de ouderwetse 3 R's. Waar ik zelf erg veel aan gehad heb is het boekje Inbakeren en regelmaat van Ria Blom.

Iedereen doet het op zijn eigen manier, maar voor ons werkt dit echt perfect. Ze kan nu met 12 weken zich prima een half uurtje alleen in de box vermaken.

En als ze boven in haar bedje ligt, ga je gewoon 20 kijken of alles wel goed gaat natuurlijk!

Veel succes
Brootje

Wij hebben onze zoon eigenlijk alleen in de tijd dat de kraamhulp er was beneden laten slapen. Daarna is hij altijd boven in zijn eigen bedje, op zijn eigen kamertje gaan slapen.

Bij ons voldoen de R's ook heel goed. Hij is nu 8 maand en het gaat nog zo. Slapen, verschonen, voeden, spelen, zelf spelen en weer slapen.  Soms loopt het ook wel eens anders op een dag. Maar dan moet hij de volgende dag vaak de slaap weer in halen. Hij mag graag slapen en speelt zo anderhalf uur alleen in de box. Nu is hij ook wel eens op de vloer aan het spelen. Dat vindt 'ie ook geweldig.

Groetjes Muske

Wij hebben bij onze dochter meer gekeken naar wat ze zelf aangaf. Vanaf het begin af aan heeft ze overdag heel onregelmatig geslapen, maar 's nachts wel op vaste tijden.
Overdag leggen we haar in bed als ze moe wordt, dus als ze gaapt of in haar oogjes wrijft. Soms gaat ze opeens een beetje piepen, ook een veeg teken.
Het heel lang geduurd, maar vanaf ongeveer 6-7 maanden kreeg ze een echt ritme, nu slaapt ze 's ochtends vanaf half 10 en 's middags vanaf half 2. Ze heeft haar ritme dus zelf mogen bepalen.
Je moet als je het zo doet wel heel goed de signalen in de gaten houden, want als ze te moe zijn, slapen ze weer slecht. Wij doen haar bij de eerste keer dat er een knuistje richting oog gaat, onmiddellijk naar bed.

groetjes, Ellen

Hoi,
Ik ben verschrikkelijk van het ritme en heb mijn (2e) zoontje die nu 14.5 wkn is na een nacht naar eigen kamertje gedaan omdat wij ook gek werden van geluidjes!
s'Morgens wordt hij wakker en dan de fles, na een uurtje ofzo gaat hij piepen en als je in zijn ogen kijkt zie je zijn pupillen kleiner worden, of wazige ogen, dus naar bed!
Als hij wakker wordt wordt het langzaam tijd voor een fles dan in box of wippertje en bij zelfde symptomen weer naar bed(11.30) en dan meest om 15.00/15.30 wakker en weer een fles en dan vaak rond 17.00 een tukkie in box.
Om 18.00 pyama aan tuttelen en fles met nutrix en lekker tussen 18.30/19.00 tukken tot volgende morgen. Het schijnt beter te zijn om kids in bed te doen omdat ze meer rust hebben en al zoveel 'prikkels' krijgen. Sucses

Hai,
mijn zoontje is nu 20 weken oud en wij hebben hem vanaf dag 1 na de voeding in bed gelegd. Dat wil zeggen, zodra hij zelf aangaf moe te zijn. Dat kan zijn door te gapen, te jengelen, huilen, wegkijken en sinds kort door in zijn oogjes te wrijven en aan zijn oortjes te friemelen. Hoe ouder hij wordt, hoe langer hij op kan blijven, maar soms is hij  na de voeding al meteen zo moe, dat hij misschien net een uurtje wakker is. En soms slaapt hij tussen 2 voedingen niet eens.
Ik ben van mening dat een baby rust nodig heeft om te kunnen groeien en bij te kunnen komen van alle indrukken en daarom ligt hij lekker in zijn bedje. Hij weet dan ook, wanneer ik hem uit zijn bedje haal, dat hij eten krijgt en wanneer hij weer in zijn bedje gelegd wordt, dat hij mag gaan slapen. Ik probeer hem tijdens het slapen ook niet te storen en probeer mezelf steeds in te beelden dat ik daar zelf lig. Ik vind het ook niet fijn als Jan en allemaal me in mijn slaap komen storen met telefoongerinkel, gebabbel, stofzuigen, kleertjes opruimen.
Succes en geniet van je kleine meisje!

Terug
Bovenaan