vraagje voor Luna1968

A

Anoniem

Guest
Hoi Luna,

Ik las dat jij op 6 nov. een curretage heb gehad. Nou ik ben op 30 nov. gecurreteerd. Tot op heden heb ik nog geen RD gehad. Ik had een cyclus van 28 dagen, maar nu zou ik het echt niet meer weten. Wanneer had jij voor het eerst na je curretage RD's?

Gr. Angelina

Hoi Angie,

Wat vervelend dat jij hetzelfde hebt meegemaakt. Gaat het allemaal weer een beetje?

Ik had voor de zwangerschap ook een regelmatige cyclus van 27-28 dagen. De eerste keer ongi was 32 dagen  na mijn curretage. Ik wist ook niet wat ik ervan moest denken omdat ik een week voor de ongi nog af en toe vloeide.  De eerste ongi was ook maar 3 dagen terwijl ik normaal wel 7 dagen ongi ben.
Nu is mijn cyclus weer helemaal normaal. Door ovutesten en tempen weet ik dat mijn eisprong op de 13e dag is geweest en ik zit nu op dag 25, dus nog 2 dagen en dan moet ik ongi worden als het goed is, want zwanger ben ik volgens mij niet.

Bij mij is het gelukkig weer  allemaal  zoals het was, hartstikke regelmatig.

Als jij ook altijd zo regelmatig was, dan zou je toch denken dat je al bijna ongi zou moeten worden. Ik hoop het voor je, meid, dan weet je dat alles weer naar behoren werkt.

Dat 2008 maar een beter jaar mag worden he?

xx Luna

Hoi Luna,

Het is nu 5 weken geleden dat ik gecurreteerd ben. Tot op de dag van vandaag ben ik nog niet ongi. Ik word er tureluurs van. Volgende week vrijdag moet ik voor controle terug naar de gynaecoloog. Mijn lichaam is voor mijn gevoel helemaal van slag. Als ik ongi word, ga ik zeker ovulatietesten kopen, want ik wil  wel  weten wanneer ik mijn eisprong heb. Hoe is het nu verder met jou?  

Gr.  Angie75

He Angie,

Met mij is alles ok. Ik ben eergisteren weer ongi geworden (de 2e keer na mijn curretage) en dit was nu 27 dagen.

Hoe is het nu met jou? Zijn de RD's al in aantocht? Ik was toen ook zo blij dat ik weer ongi werd. Normaal gesproken wil je dat helemaal niet, maar nu juist wel! Ik hoop voor je dat je snel uit de onzekerheid bent en dat je weer verder kunt. Over een week heb je controle bij de gyn, misschien kan die anders kijken hoe het er mee staat?

Vervelend hoor meid. Mijn gyn had gezegd na de curretage duurt het 4 tot 6 weken voordat je ongi wordt. Maar van anderen hoor ik weer dat hun gyn 6 tot 8 weken heeft gezegd. Lastig  he dat wachten en niet weten waar je aan toe bent, bah! Ik voel helemaal met je mee.

Dikke knuffel
Luna

Hoi Luna,

Afgelopen vrijdagavond, zaterdag overdag en m.n. zaterdagavond heb ik menstruatieachtige krampen gehad in mijn buik. Zaterdagavond toen ik naar bed ging, zakte het en daarna heb ik het niet meer gehad. Mijn menstruatie is nog steeds niet verschenen. Ik ben erg benieuwd wat de gynaecoloog a.s. vrijdag te vertellen heeft. Ik heb inmiddels de ovulatietesten van Sensitest gekocht, want ik ben benieuwd of ik een eisprong kan ontdekken met die testen. Ik voel mijn eisprong namelijk niet.
Balen voor je dat je ongi bent geworden, maar wie weet is het de komende maand wel raak.

Succes.

Gr. Angie

He Angie,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de gyn zegt. Laat je het nog even weten?

Succes!

Luna

Hoi Luna,

De RD zijn nog steeds niet gekomen. Alhoewel ik me niet zwanger voel, heb ik net een zwangerschapstest gedaan, maar die was negatief. Ben erg benieuwd wat de gyn te zeggen heeft. Ik doe vrijdag wel even een verslagje.

Gr. Angie

Hoi Luna,

Ik zou je nog verslag uitbrengen. Volgens de gynaecoloog kan het even duren voordat de menstruatie weer op gang komt. Dit heeft te maken met het feit dat het lichaam ontregeld is en ik begreep dat het te maken heeft met de hormoonhuishouding die weer op orde moet komen. Het is dus afwachten. Ik hoop niet dat het te lang  gaat duren, want ik ben nogal ongeduldig en zou  het liefst weer zo snel mogelijk  zwanger willen zijn. Ik heb ovulatietesten in huis, maar ik zou nu echt niet weten wanneer ik daarmee moet beginnen. Misschien moet ik maar  rustig mijn menstruatie afwachten.  

Gr. Angie        

Terug
Bovenaan