vraagje voor moeders die al eens bevallen zijn

Hoi Hoi

Ik ben vanmorgen mijn slijmprop verloren.
Nu weet ik dat het niks betekent over wanneer de bevalling begint,
maar ik ben toch heel benieuwt.
Hoelang duurde het bij jullie na het verliezen van de slijmprop?
Voordat de bevalling op gang kwam.

Groetjes Ilona

Misschien een rare vraag maar hoe zag je slijmprop er uit? Ik heb nog geen ervaring en ik vraag me eigenlijk af of het bijv. heel grot is of heel klein.

Mag je eigenlijk nog zwemmen als je je slijmprop bent verloren?

Groetjes Joyce

Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik met 33 weken de slijmprop verloren en met 39 weken bevallen...........dus het zegt idd helemaal niks.

Het was een grote propslijm met een beetje bloed er door, deze kan best groot zijn. En er zijn ook vrouwen die het in delen verliezen.
Je mag dan ook nog gewoon zwemmen en in bad gaan hoor!

Bij mijn vorige bevallingen kwam de slijmprop er uit vlak voor de bevalling, maar ja het zegt inderdaad helemaal niets...
Eerst dacht ik dat het afscheiding was maar het was wel heel erg draderig en ik bleef het er maar uit trekken, wel onder de douche hoor dus kon meteen weg spoelen... maar het is een beetje onsmakelijk vond ik.

Groetjes Kirsten

Hoi Joyce

Mijn slijmprop was 1 groot brok slijm groen van keur met een beetje sliertjes
bloed erbij en het lijkt net rubber zo rekbaar. (sorry beetje onsmakelijk)
Als je hem verliest merk je dat echt wel want het is geen gewone afscheiding.
En als je hem verliest mag je inderdaad nog gewoon in bad of zwemmen
zolang je vliezen nog niet gebroken zijn mag dit.

Bij mijn eerste verloor ik hem ook op vrijdag en de rest op zaterdag en
mijn vliezen braken toen in de nacht van zondag op maandag.
Dus ik ben benieuwd hoelang het nu gaat duren.

Was alleen benieuwd hoe het bij jullie was en hoe lang het duurde voordat de bevalling begon.

Groetjes Ilona

Bij m'n eerste zwangerschap niets gemerkt van de slijmprop. Ben nu (waarschijnlijk) bijna 37 weken zwanger van de tweede en heb afgelopen weekend toevallig op de WC gezien dat ik behoorlijk wat slijm verloor. Het was geen prop, maar een vrij dikke sliert, beetje geel/grijs, zonder bloed. Het was in ieder geval duidelijk meer dan "gewone" afscheiding, dus ik vermoed dat het toch wel DE prop, of een stukje daarvan is geweest.

Ben  vandaag 36 wkn+5 dgn volgens de echo en verloskundige, maar volgens mijn gevoel en berekeningen is vandaag de uitgerekende datum!! Is een lang verhaal, maar in het kort: ik was al ruim 20 weken zwanger toen we erachter kwamen..

gr. Winnie

Terug
Bovenaan