vraagje voor moeders met 2e kindje

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben kim. Ik kom van een ander forum.
Ik heb nu een dochter van bijna 21 maanden oud.
Mijn man en ik denken over een 2e kindje. Maar hebben twijfels.
Twijfels over geld, want je moet een extra mondje vullen, twijfels over de drukte, leona gaat straks naar de peuterspeelzaal of naar school. Mijn man werkt 40 uur in de week en ik 20 uur in de week. Mijn dochter gaat nu naar mijn schoonouders als ik moet werken, ik wil ons 2e kindje naar de opvang gaat, omdat ik niet wil dat ie ook naar mijn schoonouders gaat omdat ik bang ben dat mijn schoonmoeder dat niet aan kan.

Hoe doen jullie dat allemaal?????
Ik hoor er graag wat over.

Veel liefs kim.

Hoi Kim,

Bij ons is het leeftijdsverschil tussen de 1e en de 2e bijna 3 jaar.
Over de vraag of het financieel haalbaar was hebben wij ons helemaal niet druk gemaakt, als er 1 kan leven kunnen er ook 2 leven was en is nog steeds ons motto.
Ik werk zelf 2 dagen in de week en dan past 1 van de oma's op, ook nu de 2e er is. Op 1 van de 2 dagen gaat de oudste 's middags naar de psz en heeft mijn schoonmoeder er dus maar 1.
Over je vraag of het drukker wordt in huis, ja, maar niet zoveel verandering als toen de 1e geboren werd. Nu ben je toch meer gewend aan kinderen om je heen dus eentje meer maakt mij niet zoveel meer uit.

Liefs Saskia

Hoi Kim,
Ik ben in juli bevallen van mijn tweede kindje, en had eigenlijk ook wel wat twijfels of het allemaal goed zou gaan, maar het gaat eigenlijk gewoon vanzelf. Het enige wat veel kost zijn de luiers, en de rest is wat je jezelf aanwent.. Je hoeft geen dure kleren te kopen, en ook eten hoeft niet duur te zijn... Mijn man en ik werken ook allebei parttime, en de ene dag dat we beide werken gaat de jongste naar de gastouder en de oudste (bijna 3 jaar) naar de psz en 's middags naar opa en oma..
Je vind vanzelf weer een ritme hoor, daar hoef je je niet druk om te maken..
Wij hoeven gelukkig niet op geld te kijken maar ik heb niet het idee dat we nu zo heel veel meer kwijt zijn of zo..
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan