Vraagje voor ouders met al zindelijke kids

Hoi hoi,

Ik heb een vraagje, die leek mij het beste te stellen was aan ouders waarvan er al kids zindelijk zijn....

Myrthe trekt sinds kort aan haar luier. Ik was mij nog niet echt bewust dat het iets betekende.
Als ze gepoept heeft, trekt ze ook aan haar luier en "rent" naar boven omdat ze schone luier wilt.

Nu trok ze dus ook aan dr luier toen we van de week op cb waren. Daar zei de afsprakenjuffrouw dat dat teken is dat ze aangeeft dat ze plast of net heeft geplast. De eerste voorbode van zindelijk worden.
Herkent iemand dit??

Liefs Irene

Nee nog niet. Toen die vrouw het zei, begon ik er pas aan te denken dat het weleens een hint kon zijn van Myrthe hihi.
We zetten haar weleens op de wc (met verkleiner) maar eerlijk is eerlijk, dat is ook al tijd geleden.
Ga donderdag toch maar potje kopen.

Zijn er ook die gelijk met wc begonnen zijn, dus potje overgeslagen? Want ze vind de wc ook machtig.
Als ik plas, wilt zij ook wcpapier, veegt dan ook tussen dr beentjes en gooit het dan in de wc. Zij wilt dan persé doorspoelen en roept dan doeiiiiii.

Liefs Irene

Hallo,

hier een moeder van een zindelijk jongetje. Tijn was 2 en 3 maanden toen hij interesse kreeg in de wc. Al snel was hij het grootste deel van de dag droog. Ik heb bij hem overigens geen trekjes gezien waaraan ik kon merken dat hij moest plassen of geplast had. Op dat moment had hij nog wel een luier aan, maar over het algemeen was hij hele dagen droog als ik hem maar op vaste tijden op de wc zette. Poepen was overigens een ander verhaal.....
Sinds juni is hij dan ook echt zindelijk en geeft aan als hij naar de wc moet. Sindsdien dan ook geen luier meer aan. Máár dit komt wel uit mij, want als ik hem een luier aan zou doen zou hij uit gemakzucht nog gewoon in zijn luier plassen, hahaha. Het gaat nu helemaal goed en regelt het allemaal zelf.
Met poepen heeft het langer geduurd, als baby zijnde vond hij dit al vies dus ik had de hoop dat hij snel zindelijk zou zijn. Dit gaat echter pas sinds half augustus goed. Daarvoor vroeg hij om een luier omdat hij het niet op de wc durfde te doen.
Ik heb trouwens voor Tijn nooit het potje gebruikt, hij heeft altijd gewoon op de wc, zonder verkleiner, gezeten. Wc vond hij veel interessanter.
Bente heeft het potje ook gevonden en weet waar het voor is. Ze pakt hem gaat erop zitten en zegt psssssst, hahaha. Ik zet haar er nu ook wel op voordat ze in bad gaat, maar dan gaat ze er snel weer af. Ach ik zeg maar zo het komt vanzelf, de tijd gaat al zo snel....

Groetjes Danielle

Jou hoor je kan ook gelijk beginnen met een wcbril verkleiner is ook ideaal want dan hoef je ze niet meer op een potje te zetten probeer dat eerst maar eens. Dan hoeven ze ook niet meer te wennen aan het idee. Milton was gewoon van de ene dag op de andere dag droog hij was denk ik ergens rond 2 jaar en 9 mnd zoiets geloof ik. Ik heb niet eens echt training gedaan met hem hihih klinkt wel grappig. Hij ging altijd al wel met mij mee naar de wc hihih

Hoi Irene,
Ja!Ik herken het ook!Sinds kort pas hoor, maar Lenthe wijst dan met haar vinger naar haar billetjes en zegt dan 'bah'Dan stel ik voor een schone luier te gaan aantrekken en roept ze vol overgave 'ja'!!
Ik haal het potje hier weer tevoorschijn en kijken wat er gebeurd...Gewoon voorzichtig proberen, kan zo nog 1,5 jaar duren hoor maar volgens mij is het inderdaad een teken van 'he, dit voelt niet prettig in mijn luier, dit moet weg' en dat zou juist een moment zijn dat je kan beginnen met zindelijk worden....zegt een mama van 4 kids ha ha!!!Ha ha!!!
Succes!!Groetjes Roos.

Hoi,

Ja dat herken ik wel, het is goed als ze het vies gaan vinden, het wil niet zeggen dat ze het ook al voelt aankomen, maar het is wel een begin, je zou idd het potje kunnen gaan proberen, zoals roos zegt kan het nog wel even duren, maar zet haar er maar elke paar uur of op vaste tijdstippen een paar minuten op, zodat ze leert dat ze zelf al controle heeft over plassen!
Mijn jongste is er in ieder geval nog niet aan toe, hij plast nog zeker 1x per 20-30min, dat moet ong 60-90min zijn (is een richtlijn)
Nou succes in ieder geval en zolang je het leuk houd kan het echt geen kwaad om al te oefenen!

Gr MJ

Mijn dochter was 2 en zindelijk , had geen luier meer toen.
Dit ging eigenlijk vanzelf zij gaf aante moeten plassen.
Nick begint ook regelmatig om het potje te vragen en zegt het ook als hij in de luier geplast of gepoept heeft of als hij nog moet alleen begrijp ik em vaak te laat.
Groetjes

Terug
Bovenaan