Vraagje voor Sandy(21w)

Hoi Sandy, ik had een ander vraagje voor je. Ik zag dat je antidepresiva slikt. Mischien brutaal, maar wat gebruik je?. Is het in overleg met huisarts en VK?. Weet jij iets van de bijwerkingen voor het kind. Een hoop vragen, maar ik hoop op antwoord. Ik slikte zelf ook antidepresiva, vanwege angst en dwang. Ik ben nu 11 weken en 3 weken gestopt. Ik heb up en down's. Ik wil het graag volhouden zonder mededicatie, maar heb het heel erg moeilijk soms. Maar ik hoor van die verschillende verhalen. Volgens de een kan het geen kwaad en volgens de ander weer wel. Ik lees ook dat als je, je niet goed voelt, je kindje daar ook weer vanalles van kan krijgen. Dus ik voel me vreselijk onzeker. Er is al meer een vraag hierover gesteld, maar er zijn weinig reakties. Dus meiden met ervaring, ullie mogen ook gerust antwoorden. EN JE MOET JE ABSOLUUT NIET LATEN DWINGEN TOT BV. Ik heb het zelf wel geven en het ging prima. Maar je moet je er goed bij voelen. Ik hoop wat van je te horen en van de rest natuurlijk ook.

groetjes
 
Er wordt op dit moment onderzoek naar gedaan door het UMC in Utrecht.
Is nog weinig van te zeggen.
Misschien kan je meedoen met dat onderzoek? Dan help je in ieder geval mee om een antwoord te krijgen, ook al is het voor jouw zwangerschap niet meer van toepassing. Het onderzoek wordt gedaan door Mw Ververs, je zou eens kunnen bellen...
Succes!
 
hoi anoniem!

net wat de verloskundige zegt hierboven, er is nog niet heel veel bekend. er is niet echt bewezen dat het schadelijk is en ook niet dat het niet schadelijk is. ik slik het al vanaf mijn 17de jaar. ben nu 24. ik slik zoloft (heel minimale dosis half pilletje perdag). ik ben in de loop der jaren afgebouwd van 2 naar een halve.
ik heb het gekregen omdat ik heel snel in paniek raak, ben dus niet echt depri, maar heb een soort paniek stoornis. de dokter zei me ook dat de kwaal eigenlijk erger was voor de kleine dan het pilletje.
kijk niks zal natuurlijk altijd beter zijn, maar heel veel mensen roken ook (ik dus niet meer) en dat is nog veel kwalijker.
ik stopte met de pil en was net ook aant afbouwen met die zoloft totdat ik dus heel snel zwanger was. toen zei de dokter ook dat ik beter kon blijven doorslikken omdat je anders weer verschijnselen ken krijgen van het afbouwen en je eigen er niet goed bij voelt. ik moet zeggen ik voel me nu uitstekend tijdens mijn zwangerschap. ben heel vrolijk en relax en heb geestelijk nergens last van...ben veel rustiger geworden, en ik denk dat dat ook heel goed voor de kleine is!!
tja ik weet het verder ook niet.
maar ik vertrouw erop dat alles goed gaat en komt!
ik voel me goed dus zal de kleine zich ook wel lekker voelen, ik voel 'm in ieder geval lekker rondspartelen, en de groei gaat goed zegt de vk.
ik hoop dat je een beetje antwoordt hebt op je vraag.
vraag me gerust hoor!!
liefs van sandy
 
Hoi Sandy, bedankt voor je reactie. Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik moet doen. Lees ook dat de kleine een soort van afkick verschijnselen zal kunnen krijgen en dat vind ik heel vervelend. Maar me voelen zoals ik me nu voel kan ook niet goed zijn. Ben heel blij met dit kleintje, maar voel me op het moment dood ongelukkig. Kan amper mijn dochter om me heen hebben. Heb maar weer de huisarts gebeld even vragen wat ik nu het beste kan doen. Ik zelf slikte een kwart notrillen eigenlijk ook hellemaal niets en voelde me daar goed mee. ~Heb ook aan homeopathie zitten denken,maar daar mag je ook niet alles van.Nogmaals bedankt voor je reactie.

groetjes
 
Hoi

Ik heb seroxat geslikt en een gezonde dochter gekregen die tot dusver (ze is 3) daar niets aan over heeft gehouden. Mij adviseerde de psycoloog over te gaan op prozac en mijn huisarts zei gewoon seroxat blijven slikken. Heb ik ook gedaan en ik ben er blij toe want anders had ik me nog beroerder gevoeld!

Gr
A
 
Terug
Bovenaan