vraagje voor sunny

Hai ik had ff een vraagje,wij hebben namenlijk ook een rotweiler een reu van 11 maanden.
Hoe oud was jouw hond,en hadden jullie hem ook al van pup af aan?
Ik ben namenlijk ook benieuwd hoe onze hond op ons kindje gaat reageren,ik hoop goed natuurlijk,maar hij is onze aandacht nu continu gewend dus afwachten.
groetjes blondy van het maart forum

Hoi Blondy,

hier een andere Blondie... maar dan Sunny genaamd.. haha...

Ja, wij hadden onze Rottweiler vanaf pup af aan... 2 broertjes uit hetzelfde nest... 1 is van m'n ouders en dat is een schat eerste klas... en wij dus de andere... onze rottweiler was 1,5 jaar oud. Dus wel precies in de meest puberale periode van z'n leven.

Dus van m'n ouders is een heel ander karakter; wij hielden onze rottweiler net als mijn ouders wel gescheiden van onze kleine jongen als hij beneden rondliep; zoals een hond een hond blijft, blijft een kind een kind... ook kinderen halen in hun onschuld domme acties uit waarop een hond reageert... het is bij een bijt-incident niet altijd de schuld van een hond... dus wij hebben altijd al de boel gescheiden gehouden. Maar het feit bleef gewoon dat als je de rottweiler van m'n ouders aanhaalt dat hij "los" op zijn hoofd bleef en die van ons spanning kreeg; dan voel je op die brede kop die bult met spieren zo goed zitten.... net of de huid dan strakker gespannen staat.... ik denk dat je wel weet wat ik bedoel...... plus de ogen van die mijn ouders bleven mooi lichtbruin terwijl onze Beer de laatste paar weken van die donkere glazige poelen kreeg... ogen zeggen een hoop....

Maar nogmaals, ik had het werkelijk nooit verwacht van onze hond.... en zeker als je de baby gaat kruipen is het opletten...totdat het kind zeker 8 jaar oud is zien honden het kind als lager in hun roedel... en laten we eerlijk wezen; rottweilers zijn nu eenmaal dominante rakkers met een stevig karakter...

Gelukkig zijn niet alle honden hetzelfde maar blijft gewoon alert... en luister naar je gevoel...

Ik hoop echt dat het bij jullie wel goed gaat want ik ben echt zo van slag... bah bah......

groetjes
Blonde Sunny

Terug
Bovenaan