Vraagje voor Tess84

A

Anoniem

Guest
Hoe spreek je de naam van Tyche uit?

Ben al een hele tijd erg benieuwd hiernaar.

Groetjes happyM.

Tyche spreek uit Tieche
(dus zeg maar net als Tygo maar dan met een harde 'g' en een 'e' ipv de 'o' even om het moeilijk te maken)

Voor mij is het heel raar om er iets anders in te zien hoe je het uitspreekt maar heb dus al de meest vreemde creaties gehoord met als koploper Tiesje..

Dus ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat jij dacht

Groetjes Kirsten

Ik dacht ook zoiets als Tiesje, maar dan wel "leuk" uitgesproken. Een beetje zoals Tiesj... Snap je?
Hihihi, maar van Tygo maken zo ook de lekste dingen hoor. Taigo (dus op z'n Amerikaans met een amerikaanse "g") en Tijgo wordt het ook vaak. Als mensen de naam horen en hem dan opwillen schijven, krijg je vaak Tigo...

Ik vind Tyche een hele leuke naam!!! Ook de uitspraak, hoor!!!

Groetjes happyM.

Oke duidelijk.
Het is raar als je hoort dat mensen dan zo denken omdat die naam dan al heel gewoon is bij jezelf zeg maar.

Maar dat zul jij ook wel ervaren. Ik vind Tygo ook echt een leuke naam. En al zou ik hem moeten spellen en jou dus niet kennen zou ik misschien wel vragen of het met de -g- of -ch- is maar verder zou ik het niet anders schrijven.

Dat vroeg ik mezelf nou ook af. Ik dacht zelf ook aan Tiesj zeg maar. Wel grappig dat nu ik weet hoe je haar naam zegt het ineens "vreemd" klinkt. Ik vind het trouwens wel een hele mooie naam!

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan