vraagje voor yvonne z

Hallo Yvonne.
Ik heb een vraagje,ik kolf vanaf het begin en voed mijn zoontje dan met het flesje.
Hij is 6 weken te vroeg geboren en de borst snapt hij niet (mijn BV kwam pas na 5 dagen opgang dus heeft hij flesjes gehad) nu vind ik het ook wel fijn dat ik zie wat hij binnen krijgt. Hij eet op dit moment 120-140 cc. Meestal heeft hij met de laatste 10 cc wel wat moeite dus lijkt mij dat hij voldoende binnen heeft maar nu begint hij na zo`n 2 uur alweer te huilen en doet net of hij is uitgehongerd. Ik heb ondertussen de hele vriezer vol met melk en nu heb ik eens flesje uitgehaald van toen ik net aan het kolven was en deze melk ziet er veel romiger en voller uit,hier houd hij het ook zo`n 3-31/2 uur mee vol.
Zou het kunnen dat er nu  minder voedingsstoffen in mijn bv zitten? En wat zou ik daar aan kunnen doen? Ik voeg wel wat johannesbroodpitmeel toe i.v.m spugen.
Bedankt voor het lezen!!
Groetjes Mikkie mv teun 18-12

Hoi Mikkie,
Ik ben dan wel geen Yvonne, maar misschien heb je wat aan mijn mening.
Het klopt dat je eerste melk er anders uit ziet. Het heeft zelfs een bepaalde naam, maar die ben ik vergeten. Dit is de allereerste melk als de melkproductie nog niet goed op gang is en heeft een andere samenstelling. Als alles goed op gang is, gaat je melk er anders uit zien. Volgens mij betekent dit niet dat er minder voedingsstoffen in zitten.
Misschien moet je je vraag onder het kopje 'voeding' plaatsen. Misschien dat je dan wel antwoord krijgt van Yvonne.
Succes!

Hoi. Bedankt voor je reactie! Het klopt idd wat je zegt,ik ben net op het cb geweest en daar vertelde ze hetzelfde. Teun is in 1 week 320 gram aan gekomen dus er is niks mis met de voeding haha. Alleen vinden ze 320 gram te veel dus moet ik nu om de 4 uur gaan voeden. Zal wel wennen worden voor mijn hongerige mannetje.
Groetjes Mikkie.

Hé meis,
Ook ik ben geen yvonne, maar mijn kindje krijgt ook bv, ze is ook wel eens teveel aangekomen in een week, ze zat zelfs na zes dagen boven haar geboortegewicht.
En bv kun je nooit overvoeden, als je kindje er aan toe is, om om de vier uur voeding te krijgen, moet je dat vooral doen, maar als ze eerder honger heeft zou ik het als ik jou was niet uitstellen.
De ene keer komen ze meer aan dan de andere keer, misschien had ze nog niet gepoept of geplast.
Mijn meisje komt toevallig om de vier uur, omdat ze dit zelf wil en ook omdat ze het aankan, komt ze eerder krijgt ze dus ook eerder, ook als ze ineens vaker komt.
Dat is dan weer het voordeel van bv.
De eerste weken voedde ik op verzoek, dus de hele dag door, schoot niet echt op en ben begonnen met ongeveer om de vier uur en ze doet het super.
Ze slaapt ook de hele nacht door, dus ik heb echt een superkind.
Ik wil nog wel even zeggen dat ik echt supertrots op je ben, ook al ken ik je niet.
Pfff iedere keer kolven, ik vind het echt heel knap.
Ik ken nog iemand die heeft dat zo 8 maanden gedaan. Pfffff
Echt heel knap van je!!!
X

Hoi,
Ook ik heb altijd gehoord dat je bv nooit teveel kan geven. Dus als je baby eerder komt, lekker eerder geven hoor. Je moet dan alleen wel oppassen dat je baby niet steeds kleine beetjes gaat drinken en dan steeds eerder komt.
Mijn meisje groeide ook zo hard op de bv. Zij zat de  vierde dag al op haar geboortegewicht! En ik voedde met 1 borst, vanwege een ingetrokken tepel aan de andere kant. Mijn baby kreeg ik niet aangelegd en daardoor kwam er ook erg weinig uit.
Maar die 'goede' borst ving het gemis erg goed op. De andere borst kolfde ik dan af na elke voeding en dit kreeg ze dan in een flesje.
Met 9 weken ben ik toch af gaan bouwen. Er ging zoveel tijd in zitten in het voeden en koven dat ik mij er niet meer prettig bij voelde. Dus nu krijgt ze gewoon fv en ook daar is niks mee!

Terug
Bovenaan