Vraagje voor YvonneZ

Hallo,

Ik heb afgelopen dinsdag, gisteren en vandaag bv gekolfd. Vanavond ga ik namelijk naar een verjaardag. En het kan zijn dat mijn mannetje dan een voeding nodig heeft.
Deze voeding staat netjes achterin de koelkast.
Als van deze voeding wat over is, kan ik die dan in de vriezer doen?
Dinsdag aanstaande moet ik namelijk ook even weg.

Bedankt.

Groetjes Nicole, trotse mamma van Wout 03-01-2007.

Hoi Nicole, ik ben Yvonne niet, maar ik weet wel het antwoord.
Je kan bv 5 dagen in de koelkast bewaren. Als je het wil invriezen moet je dat binnen 12 uur na afkolven doen.
Wat je wel kan doen is als je wat overhoudt dat als eerstvolgende voeding geven en die voeding afkolven en meteen invriezen.
Succes ermee!
Liefs Phira

Hallo,

Dit mag mits het niet langer dan 3 dagen in de koelkast staat, en als het opgewarmd is geweest om aan je kindje te geven dan kan je het niet na afkoelen weer gebruiken dit moet weg gegooid worden.     Wil je weten hoeveel er in een fles moet? 150 cc voeding per kg lichaamsgewicht per 24 uur!

Hai Nicole,

Doe dan wat je vandaag hebt gekolfd in de vriezer.... Kan je man de gekolfde melk van maandag en dinsdag gebruiken als voeding voor je avondje weg.... Je kan de melk van maandag en dinsdag nu niet meer invriezen, blijft echter wel vijf dagen goed (mits je het niet warm en koud gemixed hebt)

Wat je misschien voor de volgende keer kan doen, is voeding kolven, en gelijk invriezen. Kleine porties zijn heel snel ontdooid en makkelijk om achter de hand te hebben. Als het al nodig is, is het onder een van koud naar warm wordende waterstraal heel snel ontdooid en opgewarmd.

Eenmaal opgewarmde voeding mag je niet meer bewaren voor een volgende keer. Die moet binnen een uur op... sorry. Dus vaak is het verstandiger om kleinere porties te geven en als blijkt dat je uk nog meer wil, even iets meer warm maken.

Fijne avond!

Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere borstvoedende ouders doe ik op http://www.borstvoeden.net

Terug
Bovenaan