Vraagje: wanneer hartslag voor t eerst gehoord?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben van het februariforum, maar heb een vraagje. Wanneer hoorden jullie voor het eerst het hartje? En heeft de vk het vroeg in de zwangerschap geprobeerd, maar was er toen nog niks uitwendig waarneembaar?

Het is namelijk zo: volgens de echo (die ik kreeg toen ik 9 wkn en 2 dgn was dacht ik) bleek ik aan de hand van de meting precies  8 weken. Twee dagen later moest ik terug naar de vk en zij was nogal verbaasd hierover. Vervolgens probeerde ze naar het hartje te luisteren en dit was overduidelijk te horen. Bovendien kwam mijn baarmoeder al boven het schaambeen uit. De groei schijnt de eerste weken altijd precies gelijk te zijn en aan te geven hoe ver je bent. Dus er zou een meetfout gemaakt kunnen zijn.

De vk zegt dat  het duidelijk horen van het hartje  nooit overeen kan komen met een zwangerschap van  8 weken en dat ik zeker 10 weken zwanger ben.

Nou moet ik tot de volgende echo wachten om het zeker te weten en wil ik toch graag weten wat jullie ervaringen zijn met het horen van het hartje. Heeft iemand het al met 8 weken duidelijk gehoord?

Groetjes,
Lyanne

ik ben met 8 wk bij de verloskundige geweest maar kon toen nog niet horen met 12 weken een echo gehad en toen wel
groetjes ineke

Hoi hoi!

Ik heb bij mijn tweede bezoek (ik was toen 14wkn) voor het eerst het hartje gehoord.
Een heel bijzondere ervaring.
Jammer genoeg kan mijn partner niet meer naar de bezoekjes van de verloskundig i.v.m. werk ver van huis (alleen in de weekenden thuis), dus hierbij nog een tip:

Neem het hartslagje op met de videocamera of de fotocamera met filmfunctie!
Zo kan je partner, of de a.s. opa/oma ook nog even mee genieten!

Groetjes, Sigrid

Hoi,
Ik was met 8 wk ook bij de vk. Zij voelde mijn bm. Deze zat al erg hoog, wat ik ook al voelde. Toen zei se: Laten we het hartje gaan horen. En heel even was het te horen.
Het is wel mijn 3e kindje en 7e zwangerschap. Dit kon uitmaken.

Maar het is mogelijk om nu al het hartje te horen.
De stand van je bm heeft niet altijd iets te maken met het aantal weken dat je heen bent.

Een vriendin van mij, was al zo ver dat ze dachten, aan de stand van de bm, dat het een 2ling zou worden. Niet dus, gewoon een meisje die 13 dagen te laat is geboren. Ik heb dus de ervaring dat alles mogelijk is.

Laat nog een echo maken als je zo twijfelt. Zij kunnen dan beter een beeld geven en een betere datum opstellen. En... het is maar een datum.

Groetjes, Monique

Hi,

Ik weet nog steeds niet hoe lang ik zwanger ben. Volgens laatste menstruatie ben ik 10 weken, afgaande op ovulatietest zou ik slechts 7 weken zijn. Ben afgelopen dinsdag naar de VK geweest, en ze zei dat ze alleen m'n baarmoeder even ging voelen omdat we het hartje toch niet zouden kunnen horen. Toen ze m'n baarmoeder had gevoeld, bedacht ze zich en pakte de doptone er bij. Toen hoorde we 2x luid en duidelijk het hartje kloppen!!!! Ze zei dat ik dus nooit 7 weken zwanger zou kunnen zijn (maar ze kon ook niet schatten hoe lang dan wel). Ik heb over anderhalve week een termijn echo, dus dan weet ik meer! Laat het nog wel weten. Succes!

Groeten,
Lisa

hallo

ik heb in mijn achtste week wel het hartje kunnen horen erg duidelijk ook, maar volgens de verloskundige kan dat ook te maken hebben met het hebben van een platte buik.
 Daaarom was het bij mij mogelijk om het hartje al te horen (of ik ben verder dan ik denk maandag echo dan weten we meer) maar het komt volgens de verloskundige erg weinig voor.

Bij mijn schoonzus zeiden ze ook: je baarmoeder zit al zo hoog je bent vast een maand verder of je krijgt een tweeling. op de echo bleek al snel dat gewoon de oude berekening klopte. ieder mens is nu eenmaal anders. Standaard metingen bestaan blijkbaar niet.
Heb je een regelmatige cyclus? Dan kun je waarschijnlijk zelf al uitrekenen welke meting het meest logisch is.
groeten Elke

gisteren heb ik   t hartje gehoord met 12 weken
zo mooi om te horen!

Terug
Bovenaan