vraagje wat vinden jullie van het cb???

hey
wat vinden jullie van het cb????
ik heb namelijk het idee dat ze niet weten wat ze zeggen en waar ze over praten de arts zegt dit en de andere weer iets heel anders!!!!! ik kan dat dus niet volgen en het lijkt wel of boven in het land anders is als in brabant???? hier word geadviseerd met 4 maanden fruit en groente maar ik lees net dat er veel pas met 6 maanden word geadviseerd
nog een voorbeeldje toen arnotje 2 weken was wilde hij niet meer eten hij deed anderhalf uur over de fles was er al 2 weken mee bezig werd er gek vooral de nacht ik moest toen hij 4 weken was na het cb en dus tegen hun gezegd hun vroegen aan mij wat geef je hem dan dus ik zeg 120cc en hun vroegen hoeveel voedingen per dag dus ik zeg 7 nou 7 voedingen van 120 cc dus zeggen hun tegen mij een ander speentje proberen (had ik al gedaan werkte niet heb de hele etos thuis liggen) pauze nemen tussen door nou werkte ook niet zeggen hun ja dan hou dit maar zo aan tot je over 4 weken terug moet komen ik was het er niet mee eens maar ja hun zijn arts niet ik.....
maar normaal krijg je zon voedings folder die heb ik nooit gehad wel tig keer om gevraagd maar die hadden ze niet was het antwoord dus ik kwam thuis en het beviel me helemaal niet wat hun hadden gezegd tegen mij toen heb ik mij huisarts gebeld en die vertelde mij dat ik mijn kind aan het overvoede was nou lekker is dat dan hadden hun mij dat niet kunnen zeggen???????
dus ikke gebeld en was boos terecht vond ik heb ik een andere cb aangevraag en na hoop moeilijk doen gekregen in een andere wijk dus ik ook daar het verhaal verteld en hun zeiden weer tegen mij dat ik natuurlijk gelijk had en dat ik na mijn kind moest luisteren en als hij ergens aan toe is kwa eten dat ik hemdat gewoon mag geven wel uitkijken met bepaalde dingen natuurlijk.....
nou ik snap niks van heel dat cb niet en heb besloten om er voor taan alleen nog maar na toe te gaan voor de spuiten en de rest doe ik wat ik wil en wat mij kindje wil!!!!!! hoe zit dat bij jullie?????

Hoihoi,

Ik denk ook aan wie je treft bij het cb in het begin was ik namelijk niet tevreden ik werd van het kassie naar de muur gestuurd. Mijn mannetje spuugde al zijn voeding uit had maagzuur flipte helemaal stikte bijna in zijn eigen speeksel dus ik had eerst zo muts die me alle soorten voedingen liet proberen. Ik had al gezegd dat ik zelf een melk allergie heb.. mgoed 2 maanden later zat ik nog steeds met een huillende baby waar ik 2 tot 3 uur mee overstraat moest lopen om hem een beetje in slaap te krijgen. Want Lars huilde ongeveer 15 tot 18 uur per dag... Tot ik maar besloot om weer eens naar het CB te gaan kreeg ik eindelijk een andere wijkverpleegster iemand die al wat langer in het vak zit.. En die keek me dossier eens goed door en die kwam met Pepti en Johnnes brood pitmeel nou 3 dagen later sliep lars opeens over dag een paar uur in de avond van 23:00 tot 5:00/6:00 uur en opeens had ik een heeeeeel vrolijk kind.. dus er zijn wel mensen die bij het CB werken die hun vak verstaan... En dat van beginnen met 6 maanden heeft ergens in een vakblad gestaan ivm allergie.. alles veranderd toen me zus kinderen kreeg was het ook een heel ander verhaal zo veranderd het steeds.... Tegenwoordig is zwemmen ook niet meer gezond voor je baby want dan kan hij/zij weleens astma van krijgen.. maar voor de rest ben ik wel tevreden over het CB ik ken ze inmiddels allemaal bij het CB

Groetjes,

Bianca & Lars

hoi!
Het interesseert me geen ruk wat het cb allemaal zegt. Ik vind de info op het internet en op dit forum veel bruikbaarder, inderdaad omdat alle cb's elkaar tegenspreken. Ik volg altijd mijn gevoel, en als ik toch een vraag heb stel ik die hier of aan andere moeders, of ik google het. Ik vind het cb alleen belangrijk voor injecties, en  het is leuk om te zien hoe veel Milo en Lior zijn aangekomen en hoe lang ze zijn.
liefs Stephanie

Ik ben opzich best tevreden met het cb, maar ik onthoudt ook alleen maar wat ik wil onthouden.
Er zit alleen een superchagerijnige arts daar. Machtig volgens mij heeft dat mens echt een hekel aan haar werk. Ik dacht eerst dat het aan mij lag maar mijn nicht gaat naar hetzelfde bureau en die klaagde er ook al over.

Sandra mv nick en tess

Ik ga er ook alleen maar naar toe om te zien hoeveel ze gegroeid is, en voor de inentingen.
Wat ze allemaal zeggen gaat meestal het ene oor in en het andere weer uit.
Ik moet zeggen dat de dokter hier wel fijn is, ze zegt tegen me: oh, ik hoef je niks te vertellen, want het is je 3e.
Terwijl de verpleegkundige me behandelt alsof ik van niks weet. (is zelf zo'n vrijgezelle muts van 50+ zonder kids)

Hoi,

Ik heb eigenlijk geen problemen met het cb, maar ik doe dan ook wat ik zelf wilt.
Misschien vergeet je dan ook wel sneller wat ze zeggen.
Waar ik meer problemen mee hebt is dat ik elke keer moet betalen voor het parkeren
Vindt het jammer dat ik niet naar een ander bureau mocht, maar goed, volgens haar gingen er veel moeders shoppen na het cb. ( cb zit in de stad)

groetjes kaat

Ik ben het volkomen met je eens jami!!!!
Wat daar zit op het CB, zijn een paar afgekeurde huisartsen!!!!
Ze zeggen maar je moet dit en dat doen, nou me reet (sorry voor het woordje), maar ik kan het niet beter verwoorden.
De meeste hebben zelf geen kinderen, en gaan mij ff vertellen wat ik wel en niet mag doen, of goed doe. Zit zelf in de zorg, dus kom me niks vertellen over hoe ik mijn kind moet voeden.

*1e voorbeeld: Na een bezoekje aan het CB zei de arts: de fontanel is bijna gesloten bij Joëlla. Werd voor de rest geen aandacht meer aan geschonken.
Ik boos naar mijn huisarts gestapt, hij zei dit is niet goed een fontanel wat met 5 maanden bijna dicht is.
De huisarts was boos dat het CB mij uit hun zelf niet naar de huisarts had door verwezen.
Inmiddels is er een fot van Joëlla haar hoofdje gemaakt, en gelukkig zijn de kroonnaden nog open. Maar haar hoofdomtrek moet goed in de gaten gehouden worden, of het goed blijft groeien.

*2e voorbeeld: twee weken geleden ga ik naar het CB om Joëlla te wegen, het eerste wat die muts zegt is: ik vind het een tenger meisje pffff vervolgens zegt ze: heb je die baby voor jou gezien? die is veel voller, en toen brak mijn klomp.
Ik zeg tegen haar: denk je dat ik mijn kind niet genoeg eten geef!!!!
Toen was ze stil. Joëlla is slank maar ook vooral erg lang, het kan maar een kant op groeien en bij haar is dat nu op dit moment in de lengte.
Mijn vriend is ook vrij lang, en ik ben ook niet klein.
By the way Joëlla woog ook maar 2620 gram bij haar geboorte, wat wil je nou een dik meisje, ze weten echt niet waar ze het over hebben. Als ze te dik zijn is het ook weer niet goed.

Ik heb geleerd, ik ga er alleen nog maar heen voor de inentingen, en het wegen, en voor de rest kunnen ze letterlijk barsten.

Als er wat is ga ik wel naar mijn huisarts.

Bij deze heet het voor mij ook het Concetratiebureau.
Hihihihi ff me ei kwijt.
Aan julie hier heb ik veel meer!!!!

Groetjes Sabina Mama van Joëlla.

Hoi...

Ik denk dat ik dan wel heel erg bof met mij CB hier..
Ze zitten allemaal wel redelijk op 1 lijn en zijn ook van belang dat je je kindje toch echt wel met 4 maandjes moet gaan bijvoeden..etc
Ik krijg alleen maar complimentjes en goede tips van hun over Dawin..

( was met mijn dochter trouwens wel anders hoor pff hihi, ook een ander cb toen)

liefs bianca

Terug
Bovenaan