vraagje Wat zijn harde buiken precies?

A

Anoniem

Guest
Ik was een topic over harde buiken aan het lezen maar ik kan nog steeds niet thuisbrengen wat dat precies is, dus waarschijnlijk heb ik het ook nog niet gehad. Maar hoe kun het herkennen?

Het enige dat ik heb is bovenin de buik (een soort cirkeltje zeg maar) dat ik daar vooral in de avonduren pijn aan heb, lijkt wel een uitrekking van spier.

groetjes
talke

Ik heb ze niet echt super gehad (volgens mij heeft ook niet iedereen echt harde buiken) maar soms na inspanning (of inderdaad in de avond) kan je buik hard aanvoelen en soms beetje kramperig dat heb ik als harde buik ervaren, maarja iedereen voelt dat zo anders, de een heeft er geen last van de ander ervaart het als pijnlijk.

bij mij is het heel herkenbaar, dan is het net of er echt een bal in mijn buik zit en vooral het meest herkenbare: ik waggel als een eendje.....hahahaaha

gr mama van MD

Ben trouwens blij te horen dat het goed gaat met je!!!

Hai Talke,
Zelf heb ik erg veel last van harde buiken gehad in de vorige zwangerschappen en als je ze krijgt, herken je ze wel. Het doet in principe geen pijn, maar is wel even een moment om niets te doen. Je buik wordt gewoon knoerhard, inderdaad net een flink opgeblazen bal en het zakt daarna weer af en je buik wordt weer wat 'soepeler'.
Bij mij voelt het als een pijnloze wee. Maar lekker om te lopen of om actief te doen, is het dan niet. Dus neem je vanzelf wel even 'pauze'.

Hoi Talke..
Ja, harde buiken..
Vaak komen ze later in de zwangerschap meer voor. Soms als je bijvoorbeeld een beetje te druk bent geweest, of een snelle onverwachtte beweging maakt spant je buik zich ineens aan. Voelt echt alslof je buik heel gespannen is, en je  kunt hem dan bijna niet meer ''induwen'' zeg maar.Helemaal opgevuld lijkt het..Het zwelt aan, en zakt na een poosje weer weg..
Je voelt het ook echt als vervelend vond ik.Maar niet zozeer pijnlijk voor mij.
Soms krijg je er ook een warm gevoel bij, alsof je een heet hoofd hebt..haha
Volgens mij kan het geen kwaad als je hiet maar niet te vaak hebt..
Dat zou betekenen dat je meestal rustiger aan moet doen.
Lekker om te lezen dat het zo goed met je gaat, en je geniet van je kamertje alvast!
Liefs Rina

hai Talke,
Tijdens mijn eerste zws heb ik geen enkele keer voelbaar een harde buik gehad.
Je hoeft ze dan ook niet te hebben of te voelen, dat is net zoals zo veel dingen met de zws voor iedereen anders. Met ruim 41 weken moest ik naar het ziekenhuis voor een ctg, ik bleek toen wel degelijk harde buiken te hebben volgens dat apparaat, maar ik heb ze nooit gevoeld.
Tijdens deze zws, nu 31.3 weken, zijn de harde buiken die ik heb gehad op een hand te tellen.  best lekker rustig... denk ik dan maar!
groetjes Soela  

Hoi Talke,

Ik word juist gek van die harde buiken! Ik hoop dat je er niet zo erg last van krijgt.

Zodra ik ga lopen vliegen ze om me oren (buik haha). En bij mij doen ze
wel erg zeer, dan moet ik echt stilstaan en wachten tot ze afzakken.
Helaas duurt dat soms wel even en staat het vast gek als ik midden op
straat stilsta haha.

En 's avonds gaat het af en toe helemaal niet meer weg. Dan ga ik
uitgebreid in bad en dan trekt het met 5 min. weer weg, gelukkig.

Maar als je een harde buik hebt, dan herken je hem wel hoor.

Geniet lekker van je zwangerschap!

Groetjes,

Vanessa 25,3 wk van de vierde

Terug
Bovenaan