Vraagje welek spenen kan ik het beste kopen??

Hallo allemaal

Ik vroeg me af welke spenen ik het beste kan kopen voor de flessen. Ik heb gewoon goedkope flessen gekocht. Maar volgens mij zijn de spenen die daar in zitten niet geschikt, zijn trouwens ook erschillende bij. In het boekje van de thuiszorg staat geeb avent 123 spenen. Maar ik heb ergens gelezen over spenen die tepelvormig zijn, of ja in de buurt komen bij de vorm van een tepel.
Daar ik nog niet weet of ik borstvoeding kan geven(borstverkleining gehad). Wil ik het liefst een speen die zo dicht mogelijk in de buurt komt van borstvoeding.
Wie oh wie kan me verder helpen

Groetjes Doortje 19 weken
 
Hoi Doortje,

Mijn ervaring (door mijn werk met zuigelingen) is dat je het beste gewone spenen kunt gebruiken bij pasgeborenen, bijvoorbeeld difrax-spenen zijn heel geschikt. Aventspenen zijn voor veel kinderen niet geschikt en ik heb vaak het idee dat deze juist erg gepromoot worden door de verschillende winkels. Van flessenwarmer tot kolf is bijpassend en zo ben je heel veel geld kwijt, zeker als blijkt dat je kindje niet goed drinkt uit die fles. Dus mijn advies is gewone of opti-fles van difrax met bijpassend speentje, zonder standen.

Groetjes
 
hoi Doortje,

Fijn dat het allemaal zo goed gaat met je hoor. En een antwoord op je vraag heb ik ook hihihihi.

Meis, iedereen zal je wat anders vertellen,want de een vind dit en de ander dat.

De ervaringen die ik heb na mijn 7 kids??? Koop de Dodi fles met standenspeen.

De difrax lekt als een zeef en die heeft geen fijne spenen, en de
avent....ja een boel geld, maar dan is de difrax weer beter ja.

Uiteindelijk kom ik toch altijd weer bij de Dodi fles uit, makkelijk
schoon te maken, en uit te koken. Voor mij de beste fles (ook na en met
de borstvoeding trouwens)

Doortje, je zal uiteindelijk zelf moeten zien wat jou en je kindje het
beste bevalt. Ieder kind reageerd weer anders op een flessenspeen dan
de ander.

liefs Hester  

 
Hoi

Ja, zal ik ook nog even een duit in het zakje doen?
Ik heb difraxflessen (geweldig), maar de spenen zijn verschrikkelijk!
De spenen die ik nu erop heb zijn van Bibi, de M-L-S spenen. S is voor pas geborenen, M voor vanaf een maand of twee, drie. (misschien kun je ook al meteen de M gebruiken bij een pasgeborene hoor, ieder kind is weer anders, en ik heb eerst 10 weken borstvoeding gegeven dus ik weet het niet) De letter moet naar het neusje gericht staan in iedergeval. De L heb ik nog nooit gebruikt, wel geprobeerd voor pap, maar dat wil niet. Heb ik gewoon een speen gepakt en een groot gat in gemaakt, werkt prima. Maar zo ver ben je nog lang niet!

Succes
 
Ha Desiree,
neem nu alvast contact op met een lactatiedeskundige voor die borstvoedingsvragen. Zelfs mensen die een kindje geadopteerd hebben kunnen borstvoeding geven dus bij jou moet er vast wel iets mogelijk zijn. Alle ziekenhuizen hebben er een in huis en de verloskundigen kennen er ook velen.
En wat die spenen betreft: je kindje weet niet beter,alles is dus okee.  Koop de kleinste (vanaf 1  dag)  voor het geval dat je borstvoeding niet goed lukt. Kunstvoeding is duur dus als je het zelf kan geven altijd beter. Maarre als je 19 weken zwanger bent heb je nog wel effe...........
succes.
H.
 
Ik ben erg tevreden over de Hema flessen: goedkoop en lekken niet. Ik heb een dure Dodi fles (zo'n gebogen) + bijbehorende spenen gekocht: nooit gebruikt alles liep er  zo uit.
Verder gebruik ik op de Hema flessen de BiBi spenen, zowel de drie standen als de M (voor melk) of L speen (voor pap). Helemaal prima.

gr cc
 
Hoi,

Zal ik dan ook nog maar even mijn 'mening' geven! Ik heb 6 jaar in de kinderopvang gewerkt en ben daardoor groot fan van de avent fles. Ik heb alle flessen voorbij zien komen, maar kan niet anders concluderen dat ik de avent fles de beste vind. De meeste kinderen die pakken 'm goed. Om nou niet helemaal hilarisch over te komen, heb ik dan wel 1 nadeeltje, als de speen vacuum trekt en je draait de dop net iets te ver los, kan die inderdaad gaan lekken. Maar als 'm wat vaker gebruikt dan heb je dat snel genoeg door!
Ook voor deze fles heb je spenen van 't begin tot 't eind. Maar ook ik ben van mening dat je moet doen wat 't beste bij je kind past, en daar kom je natuurlijk pas achter op 't moment dat je kindje daadwerkelijk aan de fles moet, dus het kan je gebeuren dat je een heel assortiment aan verschillende flessen in de kast hebt staan, of je kindje pakt gewoon de fles die jij hem/haar het eerste geeft.
Nou, heel veel succes met het 'flessen-mysterie' en hopelijk wordt je door alle adviezen niet nog meer aan het twijfelen gebracht.

groetjes kirsten
30w4d
 
Terug
Bovenaan