Vraagje welek spenen kan ik het beste kopen???

Hallo allemaal

Ik heb mijn vraag hier geplaatst omdat jullie al ervaring hebben
Ik vroeg me af welke spenen ik het beste kan kopen voor de flessen. Ik heb gewoon goedkope flessen gekocht. Maar volgens mij zijn de spenen die daar in zitten niet geschikt, zijn trouwens ook verschillende bij. In het boekje van de thuiszorg staat geen avent 123 spenen. Maar ik heb ergens gelezen over spenen die tepelvormig zijn, of ja in de buurt komen bij de vorm van een tepel.
Daar ik nog niet weet of ik borstvoeding kan geven(borstverkleining gehad). Wil ik het liefst een speen die zo dicht mogelijk in de buurt komt van borstvoeding.
Wie oh wie kan me verder helpen

Groetjes Doortje 19 weken
 
Hallo Doortje
Ik heb ook een borstverkleining gehad  maar kon, al was het minimaal, wel borstvoeding geven.  Omdat de voeding  niet genoeg bleek te  zijn heb ik daarnaast ook direct flesvoeding gegeven. De eerste dagen  kreeg hij dit uit een cupje en later vanuit de aventflesjes.  Volgens de kraamhulp kwamen de spenen hiervan idd het dichtste in de buurt van de tepel en Niels heeft  geen moeite met de fles gehad.
Hij  heeft 6 weken bv gehad al kreeg hij  de bv niet als volledige voeding maar meer als troost of als toetje. In verband met  allergie zijn we toen helaas moeten stoppen.
Succes en als ik je wat mag aanraden: probeer de bv ik vond het  een fantastische ervaring!
Groetjes Jeanette  
   
 
hoi hoi

Bedankt voor je reactie. Vind het erg fijn om te horen dat het dus wel kan lukken met bv. Ik wil dit ook zeer zeker proberen. Lijkt me een geweldige ervaring, en zo krijgt die kleine toch nog wat stoffen van mams mee.
Ik ga binnenkort naar 3 bijeenkomsten over borst voeding. Dit raadde de vk mij aan. Vaak lukt het door het kind anders aan te leggen wel of beter. Die vrouw van de cursus zei dat je door het kind anders aan te leggen weer andere melkklieren stimuleert, en dat het dan vaak toch lukt om te voeden.
Nou ik hoop dat min leidingen niet helemaal stuk zijn hoor hihi!!
Ik heb wel af en toe stuwingen, en mijn tepels zijn dikker en donkerder geworden.
Maar even over die spenen, welke van avent gebruikte jij dan???

Heel erg bedankt dat je mij weer wat hoop hebt gegeven. Helaas hoor je veelal negatieve ervaringen na een borst verkleining.

Groetjes Doortje
 
Hallo Doortje
Als het goed is kun je  bij elk aventprodukt een foldertje krijgen waarin richtlijnen staan voor het gebruik van o.a de spenen. Ik ben begonnen met de speen met 1 druppel(dit is hun aanduiding). Nu is Niels 10 maanden en heeft hij de speen met 3 druppels. In het begin leek de speen ietwat te groot omdat hij wat melk morste maar dit was eigenlijk zo ook weer over. Je ziet wel aan je kindje welke speen hem het beste past. De 1-2-3 speen heb ik  alleen even gebruikt toen hij rijstebloem door zijn voeding kreeg en dit te dik werd voor een gewone speen. maar al snel werd dit een papvoeding wat hij met een lepeltje kreeg.
Wb de cursus bv, die heb ik ook gevolgd. Ik vond hem erg zinvol en zij hebben mij ook echt goede adviezen kunnen geven.  Het  gaf mij ook zoveel zelfvertrouwen dat de bv ook eigenlijk zonder problemen op gang kwam.      

En van de negatieve verhalen over bv na een borstverkleining moet je je niet te veel aantrekken hoor.
Ik heb ze ook gehoord maar ook direct weer  naast me neergelegd .
Ik dacht maar zo, niet geschoten is altijd mis en ik wil het gewoon graag.
Hopelijk is mijn verhaal duidelijk anders  lees ik het wel.
Groetjes Jeanette  

PS. als het over een tijdje zover is wil je dan nog eens laten weten of het je gelukt is?
 
hoi Doortje,

Je vroeg wat voor spenen je het beste in huis kunt hebben. Ik heb de ervaring dat elk kindje anders is. Onze Danique geborenen met 2370 gram wou niet drinken uit de aventspeen, volgens de verpleging van de couveusekamer kwam dit omdat de speen te groot was. Ze is toen gaan drinken uit een difraxfles kromme, met een S speen en daar drinkt  ze wel uit nu nog steeds met 6 maanden. Pap doe ik met een M speen van difrax. mijn neefje was 8 pond bij geboorte en dronk wel gelijk uit een advent fles. Het is dus net hoe je kindje straks is.
Ik zou van allebei de soorten 1 fles in huis nemen en dan kun je uitproberen wat extra flesjes zijn zo bij gehaald.

Volgens de kinderafdeling zijn de flessen en spenen van de DA ook heel goed, vergelijkbaar aan Difrax.
Maaike mama van Danique
 
Terug
Bovenaan