Vraagje welek spenen kan ik het beste kopen???

Hallo allemaal

Ik heb mijn vraag hier geplaatst omdat jullie al ervaring hebben
Ik vroeg me af welke spenen ik het beste kan kopen voor de flessen. Ik heb gewoon goedkope flessen gekocht. Maar volgens mij zijn de spenen die daar in zitten niet geschikt, zijn trouwens ook verschillende bij. In het boekje van de thuiszorg staat geen avent 123 spenen. Maar ik heb ergens gelezen over spenen die tepelvormig zijn, of ja in de buurt komen bij de vorm van een tepel.
Daar ik nog niet weet of ik borstvoeding kan geven(borstverkleining gehad). Wil ik het liefst een speen die zo dicht mogelijk in de buurt komt van borstvoeding.
Wie oh wie kan me verder helpen

Groetjes Doortje 19 weken
 
Hoi

Volgens mij kan je het beste gewoon ronde spenen gebruiken. Je tepel is ook rond. Ik heb een fles van de hema gekocht en daar zit standaard een ronde speen bij die ik erg prettig vind. Van difrax hebben ze ook hele prettige spenen. Koop gewoon een small. Die zijn voor het begin. Ik denk dat je kindje zelf ook wel aangeeft of zij een speen lekker vind. Probeer gewoon wat uit!

Succes
Caroline
 
Hallo Doortje, ik las in je vraag dat er in het boekje van de thuiszorg stond dat je geen 1-2-3 spenen van Avent moet gebruiken, staat er ook in waarom niet? Ik gebruik ze namelijk wel..... Mij is verteld dat de vorm van de spenen van de avent fles het dichtst bij de vorm van de tepel komt, en aangezien ik eerst borstvoeding heb gegeven, leek mij dit het beste.
Groetjes Renny
 
hai doortje,



je kan idd beter geen 3standen speen gebruiken in het begin, omdat het
dan vaak veel te snel gaat. de eerste dagen ga je per dag 10cc omhoog,
hele kleine hoeveelheden dus de eerste dagen...als ze dat te snel
opdrinken moeten ze vaak spugen, of worden ze misselijk. hele goede
flessen/spenen zijn zijn die van difrax. die fles haalt de overtollige
lucht uit de flessen en hierdoor krijgen ze niet zoveel lucht mee. dus
minder boertjes.

verder heeft avent wel hele goede spenen hoor, alleen is de 3standenspeen dus niet aan te raden.

succes!

groetjes mirthe



 
Ik denk dat je het beste eerst kan afwachten of borstvoeden wel of niet lukt. Als de borstvoeding niet lukt (ik hoop voor jou van wel) maakt het niet uit wat voor speenvorm je kiest. Alleen als je naast borstvoeding ook flesvoeding wil gaan geven, is het handig om een tepelvormige speen te kiezen. Dit i.v.m. de verschillende manier van zuigen speen/borst. Ik heb zelf gekozen voor de kromme fles van difrax en de speen die daar op zit is goed. (heb trouwens bij eerste twee borstvoeding gegeven en nu bij nummer drie geef ik ook borstvoeding). Bij mijn eerste hadden ze van difrax ook een drie-standenspeen, deze was echt fijn. De kleine (1) stand was echt klein en moesten ze hard aan zuigen.
Je hebt nu nog niet een hele verzameling flessen nodig, pas als blijkt dat borstvoeding echt niet lukt heb je meerdere flessen nodig. Als je maar een fles hebt die je in geval van nood kan gebruiken, meer flessen kan je dan daarna wel (laten) halen.
Wat ik je echter wel aan kan raden is om bij de intake van de kraamhulporganisatie aan te geven dat je heel graag borstvoeding wil gaan geven, maar dat je een borstverkleining hebt ondergaan en dat je dus een ervaren kraamhulp wilt met veel ervaring met borstvoeding!!! Niet alle kraamhulpen zijn ervaren ermee en kennen niet alle trucjes. Neem anders voor de zekerheid contact op met LLL (borstvoedingsorganisatie) zodat je goede begeleiding krijgt. Ik hoor te vaak verhalen van moeders die door de kraamhulp gestopt zijn met borstvoeding.
Ik ben zelf van mijn eerste in het ziekenhuis bevallen, daar kwam wel een lactatiekundige maar die heeft nooit goed gekeken of ik wel goed aanlegde. Pas thuis (twee dagen in ziekenhuis geweest) met een dijk van een kraamhulp ging het goed!
Fijne zwangerschap!!!
 
Hallo allemaal

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ga binnenkort een cursus volgen m.b.t borstvoeding. Dit om mijn kansen zo optimaal mogelijk te maken.

Groetjes Doortje
 
Terug
Bovenaan