vraagje, wie geeft een antwoord?

Hallo,

Ik was ongeveer 9 weken zwanger, maar afgelopen maandag bleek tijdens een echo dat het vruchtje niet gegroeid was. Ik had ook al 2 weken last van bloedverlies en buikpijn. Gister kreeg ik opnieuw erg buikpijn en ’s avonds toen ik naar de wc ging viel er zomaar een ‘propje’ van ongeveer 3 cm uit, ik denk dat dit het vruchtzakje e.d. was. Over een week hebben we weer een echo om te kijken of nu alles weg is of dat misschien curretage nodig is.
Omdat dit ons eerste kindje was heb ik geen ervaring hiermee, en ik heb nu een vraag:
Hoelang duurt het voordat de eerste menstruatie optreedt na een miskraam? Want ik verlies nog steeds bloed. Is dit dan een soort menstruatie of hoort het nog bij de miskraam?
Kan iemand hier wat toelichting over geven?

Alvast bedankt en iedereen suc6 met zwanger worden :).

Groetjes, Natascha

Hoi,

zelf ben ik op 28 sept. gecurriteerd (na 12 wk. zw.schap, vruchtje was 9 wk en 2 d. oud) en ik heb zeker nog 2,5 wk. gevloeid.

Volgens mij duurd het zo'n 4 tot 6 wk. geteld vanaf de dag van de miskraam (of curretage) voordat je weer gaat menstrueren.

Hoop dat dit je helpt. Veel sterkte de komende tijd en als je nog wat wilt weten dan lezen we het wel.

gr.

Nicole

Hoi Natascha,

Allereerst heel veel sterkte voor de komende tijd.
Als antwoord op je vraag: ik heb met bijna 8 weken een spontane miskraam gehad. Het vruchtzakje kwam er op de 1e dag uit en daarna heb ik nog 2 weken gevloeid. Dus ik denk dat  je je geen zorgen moet maken dat na het verliezen van het vruchtje je nu nog  vloeit. Mocht je toch twijfelen dan moet je natuurlijk contact opnemen met je verloskundige of gyneacoloog. Want als niet alles eruit is blijft het vloeien ook doorgaan.

Sterkte cc

Hallo Natascha,

Sterkte joh, naar allemaal. Ik ga je nu iets vervelends vertellen, maar hopelijk stelt het je meer gerust dan dat je ertegenop ziet. Bloedverlies na een miskraam kan best een tijd duren, bij mij duurde het drie weken (niet veel hoor, meer een gewone menstruatie). En ook het oppakken van de cyclus kan een tijd duren, bij mij duurde het de eerste keer bijna drie maanden voordat ik weer ongesteld werd, de gyneacoloog zei dat ik pas na drie maanden ongerust mocht worden, daarvoor was eigenlijk geen probleem. Ter geruststelling: de tweede keer was het al na 5 1/2  week, voor mij een normale cyclus.

Er is dus geen zinnig woord over te zeggen. Als je je ongerust maakt omdat het erg lang duurt, omdat er iets pijn doet (behalve je borsten, dat duurt nog een tijd) of omdat je veel bloed verliest zou ik gewoon bellen. Als je temperatuurt, weet je wanneer je eisprong is, dan weet je dus ook wanneer je cyclus weer terug is.

Succes!

Zeeuws Meisje

Hey meiden,
thanks voor jullie antwoorden.
Dinsdag weer naar de gynaecoloog dus ik zal haar ook even vragen. Ik verlies nog steeds veel bloed, maar ik weet niet of dit nou nog bij de miskraam hoort (dan zou de miskraam van zichzelf al 2,5 week voortduren?), of dat het bloedvloeien van ná de miskraam is. Wat denken jullie?
Anyway, er zit volgens mij niet veel anders op dan wachten :). Ondanks dat ik toch al 3 dagen veel buikpijn heb (zoveel dat ik eigenlijk niet kan lopen) voel ik mezelf wel goed, niet heel verdrietig meer ofzo.

groetjes, natascha

Ik heb ook diverse miskramen gehad, een aantal keren op natuurlijke wijze en één keer een curretage.

Ik denk dat het handig is de echo even af te wachten. Mij is altijd verteld dat als de baarmoeder schoon is, de baarmoeder mond dicht gaat en het vloeien stopt.
De duur daarvan is niet te zeggen.

Als het bloeden bij jou langer duurt, kan dit betekenen dat er nog iets uit moet, maar het kan ook nabloeden zijn.
Er ontstaat toch een soort wond als het ingenestelde vruchtje loskomt en die wond moet ook genezen.

Na mijn curretage bijvoorbeeld ben ik na een week (ik vloeide toen nog heel licht) weer in huis gaan klussen, en vervolgens liep het er weer uit, alsof ik stond te plassen in mijn broek.
Tja bleek toch dat ik te snel weer iets was gaan doen. Mijn lichaam gaf zo aan dat het nog niet gereed was voor intensieve activiteiten.

Al met al, verschilt het denk ik van persoon tot persoon, maar misschien herken je er iets in.

Veel sterkte met het verwerken van dit verlies en succes met het opnieuw zwanger raken.
gr Sandra

PS ik ben na meerdere miskramen nu moeder van 1 en zwanger van de tweede.

Beste Natascha,

Ik wens je heel veel sterkte. Er zijn  heel veel vrouwen die begrijpen hoe je je nu voelt.  Misschien is dat een kleine troost voor je.
Ook ik heb een miskraam gehad.  Ik was 12 weken zwanger.
Ik heb flinke bloedingen gehad en krampen (moet je zien als lichte weeen). Voor mijn gevoel kwam er geen einde aan. Na 2 weken gebeld met de assistente van de gynaecoloog. Was helemaal normaal zei ze. Uiteindelijk heeft het maar liefst  6 weken geduurd, vreselijk. Op deze manier kon ik dat hoofdstuk ook niet afsluiten. Uiteindelijk hebben ze een curretage moeten doen. Dat is natuurlijk niet leuk, maar het bloeden hield op en ik kon verder.  Ik snap wel dat ze niet zo snel tot curretage overgaan (ze kunnen de baarmoederwand beschadigen en dan kan het eitje zich daar niet nestelen), maar het is wel super vervelend.

Mijn verhaal kent gelukkig een happy end: na 4 maanden was ik weer zwanger, ze is nu 15 maanden. En over 1 maand komt de tweede.

Nogmaals veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goed komt.

Mariann    

Terug
Bovenaan