Vraagje wie kan mij hiermee helpen??

A

Anoniem

Guest
Hallo
Mijn vraag gaat even over zwangerschapsverlof.
Mijn vriend en ik hebben een kinderwens, nu is het zo dat ik een contract heb op mijn werk van een jaar dit contract loopt in september 2009 af.
Als het nu zo is dat ik over een maand bijvoobeeld zwanger ben en mijn werk besluit mijn contract niet te verlengen.
Hoe gaat dit dan met zwangerschapsverlof is het dan zo dat je hier nog een vergoeding voor krijgt of zit je gewoon zonder inkomen?
En ik las verderop in dit forum ook iets over ouderschapsverlof maar wat is nu precies het verschil?
Ik hoop dat iemand mij hierop duidelijk antwoord kan geven, alvast bedankt!

hoi.

heb met dat bijltje ook gehakt.
en ik hoop voor je dat je snel zwanger word.
ik funtioneerde inneens niet meer en werd ontslagen toen ze wisten dat ik zwanger was, rot baas natuurlijk.
al heel snel kwam ik ook in de ziektewet, want ik had brexton hicks (constant harde buiken en voorweeen) daardoor moest het uwv   mij aannemen in de ziekte wet.
en als jij geen contract verleging krijgt en je mocht al in de fase zijn van zwangerschapsverlof dan heb je recht op een bijdragen, maar die is nooit zo goed als je baan.
als je ziek bent (uwv)   krijg je 100% uitkering)

succes

xxxxx

Toen ik zwanger was van onze tweede, werd ik met 4 maanden ontslagen. Ik kwam toen in de WW. Met 6 weken voor de uitgerekende datum kreeg ik via het UWV een zwangerschaps- en beallingsverlof-uitkering. Die duurde 16 weken, net als wanneer je wel werk hebt. Daarna kwam ik gewoon terug in het restant van mijn WW. Na 6 maanden na de geboorte van mijn dochter had ik weer een baan gevonden.

Op zich is het dus wel prima geregeld. Je moet even googlen op de site van het UWV (je moet naturlijk helemaal niets!)

Succes, en bedenk wel dat een kind voor het leven is, een baan absoluut niet! Wij wisten destijds dat mijn baan onzeker was, maar we gingen voor ons gezin, niet voor dat werk. En dat bleek inderdaad de juiste keus te zijn.

Terug
Bovenaan