Vraagje zonnebrand

Hallo mama's,

Voor ons is dit het eerste kindje dus we weten niet van alles wat goed en niet goed is. Nu weten we wel dat het erg belangrijk is om goede zonnebrandcrème te gebruiken. Maar nu is mijn vraag wat is nu ECHT goed en vooral ook huid vriendelijk?
Iemand van jullie ervaring?

Liefs
 
hey!

das een goeie! toevallig hadden wij het er vanmiddag over dat dat ook iets is wat we wel in huis moeten hebben :) dus ik lees met je mee ;) hoe gaat het verder met je? zo lang hoef je niet meer toch?

Liefs!
 
Zwitsal of Garnier en dan de kindervariant.
Persoonlijk vind ik van Garnier prettiger smeren, minder vettig! Maar dat is smaken verschilen!
Uiteraard mogen kindjes niet in de felle zon dus een hoedje of iets dergelijks is altijd verstandig!
En verder heb je bv bij de Prenatal ook uv beschermende kleding maar dat is denk ik meer voor de grotere kindjes!

Heel veel plezier straks!
 
@ lovertjuh, Nee ik ben woensdag uitgerekend. Nu dus 39,3 wk. Gaat redelijk, ongemakken tot en met maar gelukkig wel te handelen. Ben wel super ongeduldig maar ik denk dat dat ook voornamelijk komt om dat de dagen zooooo lang duren. Ik kan niet veel meer dus lig ik vooral op de bank. Dan is het allemaal uit te houden maar ja tijd kruipt natuurlijk wel dan.
Dus ik hoop dat ze gauw van plan is om te komen ;)
Hoe gaat het met jou?

@ Marionneke, thanks voor de tips. Ik dacht kan maar beter voorbereid zijn en het in huis halen als straks met haar in de zon dat nog te moeten halen ;)

Liefs
 
hey

oe spannend! dan kan de kleine echt ieder moment komen :) tja of hij/zij laat nog even op zich wachten ;) Maar ik geloof graag dat de dagen dan erg lang duren, maar het is voor een reuze goed doel! Met mij gaat het goed hoor! vandaag weer net iets te veel gedaan (volgens man lief heet dat gewoon veel te veel haha) dus nu veel last van de bekken.. maarja komt goed! succes met de laatste loodjes, en ik hoop snel te lezen dat jullie ukkie is geboren :)

 
Hoi Hoi

Graag gedaan!
Idd je kan het beter hebben als erom verlegen zitten!
Allebei succes met de laatste loodjes!
Jullie zijn een van de laatsten die tegelijk zwanger waren met mij :D dus volg nog even deze blog :D (ben in januari van zoon Thom bevallen!)

Grtz!
 
Idd een kinderzonnebrand en dan met een hele hoge beschermingsfactor (50 of 60). De kleintjes mogen nooit direct in de zon, dus altijd parasolletje erboven!
Succes en sterkte alsvast met de bevalling!
Liefsmvtwee (septmama)
 
Daar stond van de week een stuk over in de J/M. Antwoord van een dermatoloog: Gebruik een hoge factor. Voor kinderen een kinderzonnebrand met factor 50. En er moet Uv A én Uv B bescherming in zitten. Het merk maakt volgens die dermatoloog niet uit zolang de hoge factor en bescherming tegen Uv A en Uv B erin zit. Ook meerdere keren per dag insmeren. Want de bescherming neemt gedurende de dag af. (en na zwemmen of nat worden onder een sproeier)
Kinderen tot 6 maanden bij voorkeur uit de zon houden, maar ook insmeren!
 
Terug
Bovenaan