Vraagje zwanger proberen te worden (eerste kindje)

Begin dit jaar hadden mijn vriend en ik besloten dat we willen proberen om zwanger te worden. Ik ben 26 september met de pil gestopt, die maandag " pil " ongesteld geworden.
Toen op 27 oktober (27 dagen later) voor het eerst mijn " echte " ongesteldheid gehad.
Op dinsdag 5 nov had ik in de ochtend een positieve ovulatie test (paarse van CB) maandag 4 en dinsdag 5 nov hebben we het gezellig gemaakt.
Deze week is als goed is mijn NOD week.
Ik had vanaf zondag 10 nov last van buikpijn, soort ongesteldheidsklachten. Dit ging over, met 1 of 2 keer een steekje nog tussendoor.
Ik heb 17 nov met 2de of 3de urine en na half liter water drinken een test gedaan, was nieuwsgierig. Maar die was negatief (denk ook nog te vroeg getest) Nu heb ik sinds gisteren avond (17 nov) weer last van die buikpijn. Het houdt vandaag (18 nov) ook aan. Merk dat ik nu ook hoofdpijn heb, terwijl ik dit eig nooit heb. Ook heb ik onrustige darmen (hoor ze rommelen) en af en toe steken in zijkant lichaam (niet specifiek aan èèn kant)
Ik weet, ze zeggen probeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar zou het kunnen? Dat ik toch zwanger ben?!

Ja, je kan zwanger zijn. Je hebt immers seks gehad zonder gebruik van anticonceptie. Echter, uitsluitend een positieve test kan je vertellen of je zwanger bent. Vage klachten vertellen je eigenlijk niets. Je kan betrouwbaar testen vanaf twee weken na eisprong. De 17de testen was te vroeg. Je kan vanaf morgen testen.

Ja, je kan zwanger zijn. Je hebt immers seks gehad zonder gebruik van anticonceptie. Echter, uitsluitend een positieve test kan je vertellen of je zwanger bent. Vage klachten vertellen je eigenlijk niets. Je kan betrouwbaar testen vanaf twee weken na eisprong. De 17de testen was te vroeg. Je kan vanaf morgen testen.
heee
Dankjewel voor je reactie!
Ik dacht idd al dat de 17de te vroeg was. Ga ik morgen vroeg testen

Het is wel nuttig niet pas te testen bij de 2de of 3de urine en na half liter water drinken.
Zet het 's avonds klaar, met schaar en kookwekker/smartphone, en eventueel een opvang bekertje. Dat maakt het makkelijker de eerste ochtend urine daadwerkelijk te gebruiken voor de test.

Het is wel nuttig niet pas te testen bij de 2de of 3de urine en na half liter water drinken.
Zet het 's avonds klaar, met schaar en kookwekker/smartphone, en eventueel een opvang bekertje. Dat maakt het makkelijker de eerste ochtend urine daadwerkelijk te gebruiken voor de test.
Vanmorgen met de eerste urine getest. Helaas negatief..
maar nog niet ongesteld geworden.. kan het zijn dat het hcg hormoon nog te laag is bij mij? Of moet ik er vanuit gaan dat het deze maand niet is gelukt, aangezien ik 5 nov een positieve ovulatie test had en we nu bijna 2 weken verder zijn als eitje 24-48 later is gesprongen?

Cite

Pas als je ongesteld bent, dan is deze cyclus voorbij. Het is echt afwachten.
Vreselijk dat wachten..
ik las op internet dat je innesteling tussen de 4-12 dagen na eisprong kan plaatsvinden. Als mijn eitje laat is gesprongen (7 nov) 48 uur na positieve ovu test (5 nov) dan zou ik vandaag op DPO 12 zitten
Kan dus ook gewoon nog te vroeg hebben getest?
Want als ik nu op DPO 13 zou zitten, eitje op 6 nov gesprongen, dan kan het hcg ook nog te laag zijn (volgens internet)
Of zeg ik nu iets heel raars?

Terug
Bovenaan