vraagje zwemmen

Hallo,

Ik wil heel erg graag met Jamie gaan babyzwemmen. En bij ons mag dat vanaf 12 weken. Nu wilde ik a.s. maandag, maar Jamie is nog steeds verkouden. Dit is hij al vanaf dat hij 10 dagen was. Bij het cb zeiden ze dat het wel een jaar kon duren voor hij ervanaf is. Ik heb niet het idee dat hij er erg last van heeft en hij is verder niet ziek ofzo. Heeft geen koorts. Maar nu twijfel ik of het wel verstandig is om te gaan zwemmen.

Wat zouden jullie doen??

Graag hoor ik jullie mening.

Groetjes Natasja

Ik wilde met Tijs ook gaan babyzwemmen, maar ben van dat idee afgestapt. Uit onderzoek is gebleken dat babies veel meer kans hebben op het krijgen van  oorontstekingen.

Ik dacht zelf: dat zal nog wel meevallen. Maar nu heb ik eens rondgevraagd en verschillende moeders in mijn omgeving bevestigden het. Bij één was het zelfs zo erg dat die al buisjes kreeg toen ze pas 6 maanden oud was.

Dus ook al lijkt het me erg leuk en ook goed, ga ik er nu toch niet aan beginnen. Al met al moet iedereen natuurlijk de voor- en nadelen voor zichzelf afwegen en dan een besluit nemen. Maar als je kindje al zo verkouden is, lijkt mij dat de kans op ooronsteking nog wat groter is. Je zou anders nog advies kunnen vragen aan je huisarts.

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan