vraagje

Hallo allemaal,

Iedereen die zwanger is geworden: van harte gefeliciteerd!!! Er komen weer veel kleine wondertjes bij!!!
Ik heb zelf vrijdagavond nog getest, ik dacht over tijd te zijn, maar ben vandaag hartstikke ongi geworden!!! dit is de eerste keer weer nadat ik met de pil ben gestopt. Ik ben die buikpijn niet meer gewend........

Ik ben 22 februari gestopt met de pil en had direct mijn stopweek, dus ook nog een "nepongi". Deze begon op woensdag 25 februari en donderdag 26 februari begon deze echt door te zetten. Vervolgens voelde ik exact twee weken later, op donderdag 11 maart (dag 16 van mijn cyclus) de eisprong. Ik weet wel zeker dat het de eisprong was, want deze voelde ik altijd voordat ik aan de pil was. Op dag 33 van mijn cyclus werd ik ongesteld, dus eigenlijk dag 1 van de nieuwe cyclus. Vandaag dus.Ik ben er blij van, dan is alles dus mooi op regel!! Ik zat er echt op te wachten.
Dit houdt dus in dat ik een cyclus heb van 32 dagen.

Nu heb ik een aantal vraagjes:
- Het aantal dagen wat tussen een eisprong en een menstruatie moet zitten is toch 14 dagen? (Dit is in mijn geval dan 16 dagen.)Komt dit door de cyclus van 32 dagen?

- wanneer kunnen we dan het beste klussen? We hebben de afgelopen keer op dag 12, 14 en 16 (eisprong gevoeld!?) geklust. Dan zou je toch haast denken dat dit de goede dagen zijn. Of zou het kunnen zijn dat we dan net te laat zijn geweest op dag 16? Volgens mij hadden we het dan beter op dag 15 kunnen doen.

Dit zijn mijn vragen. Ik hoop dat iemand mij nog wat tips kan geven (heb de tips van Vera al gelezen...).

Nou het is een heel verhaal, maar ik hoop dat er iemand reageert!! Ik ga op voor de volgende klusperiode!!!

Groetjes Nikki
 
Sperma blijft zo'n 2 dagen in leven in je lichaam, hooguit 4 dagen.
Na je eisprong ben je maar 24 uur vruchtbaar. Dus je moet de dagen voor je eisprong vrijen en de dag zelf.
 
Hoi Nikki,

Dus helaas je was niet zwanger..:-(

Ach maak je niet druk, een regelmatige cyclus is ook bevoordelijk voor een zwangerschap, dan kan je makkelijker bepalen wanneer je ongi komt.
Ik heb dus een onregelmatige en zit nu de dagen af te tellen, oh wat HAAT ik dat zo!!

maar ff antwoorden op je vragen..

1. het klopt dat je ongi 14 dgn na je eisprong is, kan ook ietjes afwijken natuurlijk.

2.het beste kun je dezelfde dag klussen en een dag erna, zolang het maar niet meer dan 1 dag scheelt na/voor je eisprong.

Vergeet ook niet om na het klussen, je benen 15 min omhoog houden en een kussen onder je billen te houden. Het schijnt dat het op zijn hondjes ook de beste manier is.

Veel plezier met volgende klusperiode! :)

groetjes
MoMo
 
je bent nog maar net gestopt met de pil dus dan wil je cyclus nog niet altijd zo blijven.Die 32 dagen.Het kan wel ,maar meestal heeft een lichaam langer nodig om dat te bepalen. Dat begrijp ik althans uit aslle verhalen op dit forum.Natuurlijk hoop ik voor jou dat het zo blijft en dat je snel zwanger bent.Ik heb trouwens gehoord dat het juist beter is om er een dag tussen te houden.Dus een dag ervoor en een dag erna is veel beter. Ook voor als je dag iets afwijkt van wat je denkt dan heb je dus meer kans. XXX
 
Terug
Bovenaan