Vraagje

Ik lees al een tijdje mee met het Forum. Wij zijn vorig jaar juli gestopt met de pil (na 15 jaar!!)en volgens mij zit ik lichamelijk redelijk standaard in elkaar. Cyclus 28 dagen en sinds vorige ronde ook temperatuur gemeten welke volgens mijn bescheiden mening ook standaard te noemen is. Alleen nogsteeds niets van enige zwangerheid te bekennen. Hoewel natuurlijk wel elke maand pijn in de buik, zere borsten, krampjes en de grote vraag "zou ik zwanger zijn...???" Tot het moment van de koude douche die mij weer in de echte wereld brengt. Het steunt wel om te lezen dat wij niet het enige koppel in Nederland zijn die deze problemen heeft. Ik heb dan ook de volgende vraag aan julie:
Hoe lang zijn jullie aan de pil geweest?
Wij gaan op voor de 11de ronde! Vanmorgen zijn de rode duivels gearriveerd maar volgens Babybrabbel is mijn volgende ovulatie op moederdag (Jahoor?!) We zullen zien..........

hoi hoi ik ben 11 jaar aan de pil geweest microginon 30 had ik ik ben nog niet zo heel lang bezig 4 maanden mei wordt het 5 maanden hoop natuurlijk dat ik snel zwanger ben mijn cyclus is is wel goed ook 28 dagen en elke maand op tijd nou moet ik wel zeggen dat ik wel elke maand hartstikke veel pijn in me buik en rug heb wordt er snacht.s wakker van maar dat heb ik er voor over veel sucses met zwanger worden gr manuela

Hai,
zo 11 jaar aan de pil geweest. Sinds juni 03 gestopt met de pil en tot heden nog niets......Ben onderbehandeling van een gyn, volgende maand terug.. erg spannend.
Hopelijk zal moederdag voor je dit jaar zeer speciaal worden

Hoi Brigit,
mijn verhaal lijkt veel op dat van jou. Ik ben in april 2003 gestopt na ruim 19 jaar (ik dacht steeds dat het 18 jaar was, maar na 'hertelling' bleek het 19 jaar en 5 maanden te zijn). Mijn ongi kwam eigenlijk meteen weer goed op gang, een cyclus van 28 tot 30 dagen, heel regelmatig dus. Ben in september gaan temperaturen, alles standaard, verhoging steeds zo'n 13 dagen voor mijn nod (die dus steeds od bleek te zijn).

Wat ik dus zo wonderlijk vind, is dat we het al minstens een half jaar op het goede moment doen en dat we nog steeds niet zwanger zijn. We besloten een maandje pauze te nemen, even niet tempen testen en tellen, maar dat werkt dus heeeeelemaaaal niet! We willen het allebei veel te graag.

Mag ik vragen hoe oud je bent? Als je 15 jaar de pil hebt geslikt ben je vast (net als ik) iets ouder dan de gemiddelde aanstaande moeder hier. Ik ben 37.

Sorry, ik ben altijd een beetje 'lang van stof' en ook nog erg nieuwsgierig.

Liefs, el

Grappig dat er zo snel al mensen reageren. Ik wordt over 3 maanden 32! Ik had zelf ooit bedacht om op mijn 30ste moeder te zijn, maar de tijd vliegt voorbij als je lol hebt. Om ons heen krijgen steeds meer vrienden een kleine en dat is toch wel erg leuk. Het hele enge is er af, dus besloten we de pil deruit te gooien. Nu heb ik zoiets van: Hadden we dat maar een (paar) jaar eerder gedaan, maarja. Dat zal het lot wel zijn. Als het deze ronde weer op een telleurstelling uit loopt, gaan we ook maar een stapje verder in de medische molen.
Afwachten maar. Eerst die rode duivels verjagen de komende 5 dagen. Brigit XX

Hoi Brigit,

Ik ben Kiki, 27 jaar en sinds februari gestopt met de pil. Ik heb zoń 13/14 jaar de pil geslikt en erg veel last van ontwenningsverschijnselen. Ik ben onder behandeling bij een osteopaat (zie www.osteopathy.nl) en hij is echt fel anti-pil! Ik nu trouwens ook. Ik geloof niet dat ik nog uit vrije wil aan die troep begin! Ik heb me 10 weken zwaar kl*** gevoeld, pas sinds afgelopen week gaat het beter. Nu heb ik ook pas het gevoel dat zwanger raken een kans heeft, dus als ik nu snel ongi wordt kunnen we echt beginnen!

Voor jullie veel succes, groetjes Kiki

Hai Brigit,

Wij zijn in het van voorjaar 2003 begonnen. Ik was toen al een tijdje van de pil af. Bij mij is verder ook niets te vinden, we lopen nu bij de gyn. Ik ben nu 30 en wil dolgraag kinderen. Heel vaak denk ik ook 'was ik hier maar een paar jaar eerder aan begonnen', maar dat hebben veel mensen bij wie het niet snel lukt. We proberen steeds een rustige periode in te lassen, maar dat is erg moeilijk als je iets heel graag wilt. Je staat dus absoluut niet alleen!
Heel veel succes!
groetjes,
Merijntje

Terug
Bovenaan