Vraagje

Hoi,


Ook ik ben net gestopt met de pil en heb 1 gewone menstruatie achter de rug. Wat me opgevalen is is dat deze veel korter duurt dan toen ik de pil nog nam en ik heb totaal geen last van gevoelige borsten of wat dan ook. Nu vroeg ik me af of de pilgebruiksters onder jullie die ook net gestopt zijn dit kennen? Ik heb eigelijk nog nooit last gehad van gevoelige borsten.
 
Ik had toen ik de pil nog slikte wel af en toe last van mijn borsten. Ik heb nu drie menstruaties achter de rug zonder de pil en geen last meer gehad van m'n borsten. En ook niet meer van hoofdpijn. Bij mij is het ook korter maar wel drie keer zo heftig. Ik moet tegenwoordig om het uur een super tampon wisselen.
 
Ik ken het gevoel, het is allemaal best onzeker. Ik ben net gestopt met de pil en nog niet ongesteld geworden. Ik zou het komende maandag moeten worden. Maar heb juist meer buikpijn en al wel een week pijnlijke borsten. Ik moet volgende week ongesteld worden ik laat het weten, als ik ongesteld word??!??!?!?? Maar wel spannend het is allemaal zo anders!
 
Dan lopen wij een beetje gelijk Jenke! Behalve de hevigheid, die is er niet bij mij maar wat niet is kan nog komen hé! Dat chagrijnig zijn ken ik maar al te goed, PMS niet? Ik neem Teunisbloemoliecapsules en dat helpt echt wel, misschien een tipje?

Anoniem, schrik niet als je een week tot zelfs 2 weken en langer overtijd gaat hoor! Die eerste keer terug ongesteld worden kan langer duren dan verwacht! Zwanger kan maar je lichaam moet terug zijn gewone draai vinden zonder de regeling met de pil!

Kim
 
Komt me heel erg bekend voor. Ben zelf in januari gestopt met de pil. De eerste cyclus duurde 60 dagen dan 29, 25 en de laatste 23. Deze week mijn NOD, ben benieuwd wat het deze keer wordt. Ik heb altijd veel last gehad van allerlei klachten tijdens mijn ongi, maar sinds januari valt het erg mee. Alleen is ook mijn ongi nu erg heftig. Maar rugpijn, hoofdpijn en gevoelige borsten heb ik bijna niet meer, wel kramp in mijn buik. En als je de pil over een aantal jaren hebt geslikt dan is het goed mogelijk dat je lichaam tijd nodig heeft om eraan te wennen het zonder pil te doen en kan je daarmee behoorlijk voor de gek houden. Mijn gyn heeft mij in januari aangeraden dat ik als mijn ongi een half jaar niet of niet regelmaig is weer contact met haar op te nemen.
Ik wens je geduld en uiteraard veel geluk dat het snel mag lukken!
 
Terug
Bovenaan