Vraagje.......

Zou het zo kunnen zijn dat sommige vrouwen heel vroeg hun eisprong hebben?
Bijvoorbeeld een paar dagen na hun menstruatie en daardoor de eisprong verkeerd berekenen?
Liefs Marie
 
Gemiddeld heb je je eisprong 12 tot 16 dagen voor je volgende menstruatie. Als je een hele korte cyclus hebt, kan dit dus vlak na je vorige menstruatie zijn. En ook als je een normale cyclus hebt kan het, want er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel.
Als je wilt weten wanneer je eisprong is, kun je gaan temperaturen of ovulatietesten gebruiken.

Veel succes!
 
hoi,

het is mogenlijk volgens mijn gyn. dat een cyclus niet geheel volgens "het boekje" loopt, als jij het vermoeden hebt dat je een onregelmatige cyclus hebt (ikzelf heb bv. een late eisprong) dan moet je rekening houden met de tijd wanneer je gaat klussen dus niet vanaf dag 10 tm 14 na de eerste dag van je men. maar eerder beginnen met klussen en langer doorgaan.
 
Dit komt van de site www.kindjeopkomst.nl:

Zes dagen per maand is de vrouw vruchtbaar: de vijf dagen voor de ovulatie en de dag van de ovulatie zelf. Vrijen kan dan leiden tot zwangerschap. Tot nu toe werd aangenomen dat deze dagen vallen tussen dag tien en dag zeventien, gerekend vanaf de eerste dag van de menstruatie. Dat blijkt een misvatting.

Bij slechts 30 procent van de vrouwen valt het "vruchtbaarheidsvenster" in deze periode. De meeste vrouwen hebben hun vruchtbare dagen dus eerder of later. De dag van ovulatie kan per cyclus verschillen. Uit onderzoek van het National Institute of Environmental Health Sciences in Durham in North Caraolina blijkt dat op elke dag tussen dag 6 en 21 een vrouw een kans heeft van ten minste 10 procent om vruchtbaar te zijn.
 
dat zou ik ook niet weten,maar ik weet wel als je een hele korte cyclus hebt,dat je geen eisprong hebt,want dan heeft je lichaam niet de tijd om zich op een ei voor te bereiden
 
Terug
Bovenaan