VRAAGJE

Hallo allemaal

Ik zie hier NOD staan. wat betekend dat precies en hoe reken je dat dan uit?
Ben blij als iemand me een antwoord op deze vragen kan geven.
Groetjes A.

Niet Ongesteldheids Dag;de dag dat je ongesteld word maar het dus niet wilt.
dit bereken je aan de hand van de duur van je cyclus. Stel; je wordt dag 1 ongesteld en die duurt 5 dgn dan ga je vanaf dag 6 tellen tot je weer ongesteld wordt(bijv. dag 28) en dat is je cyclus. (dan is jouw cyclus 22 dgn)dan weet je dus steeds wanneer je weer ongesteld wordt.
succes!

Hoi Meiden,

misschien ben ik een beetje abuis hoor, maar je telt toch gewoon vanaf de dag dat je ongi wordt en dan weer verder? En niet pas vanaf de dag dat je ongi gestopt is. Vanaf het moment dat ik ongi werd tel ik al zo! Ben ik nu zo in de bonen??

Groetjes Sophia

Je eerste dag van je menstruatie is inderdaad dag 1, Sophia. Vanaf deze dag moet je gaan tellen. En niet vanaf de dag dat je ongi gestopt is.
En Petra: als je al die tijd dat je zwnanger probeert te worden op deze manier rekent, dan snap ik dat je nog niet zwanger bent! Dan zit je dus elke maand 5 dagen naast je eisprong.

het zal aan mij liggen,maar ik heb het altijd zo gedaan en ook de eerste maanden via babybrabbel en zwanger.com.
ik ga er nog wel eens kijken...wel vreemd dat dan mijn nod dan klopt...

Hoi Petra,

Ik denk dat je op de verkeerde manier rekent.
Zoals Sophia en anoniem hierboven zeggen is je eerste dag van je menstruatie de eerste dag van je cyclus. Dus vanaf deze dag moet je tellen. De dagen van je menstruatie tellen dus mee in je cyclus.
Volgens de boeken hebben vrouwen hun eisprong 14 dagen voor de NOD. Heb je een cyclus van 28 dagen, dan heb je dus op dag 14 je eisprong.
Ik weet niet hoe jij uitrekent wanneer je je eisprong hebt?

Groetjes, anoniempje

Dank jullie wel! en anoniem;mischien kan je het volgende keer iets anders zeggen...klonk niet zo aardig.
ik heb het even terug gezocht en inderdaad het klopt dat je rekent vanaf dag 1 ongi;sorry!!! heb dit ook onder andere berichtje gezet,omdat die persoon me nog wel bedankte vd "goede"snelle info.
het feit dat ik nog niet zwanger ben heeft daar niets mee te maken is een lich. kwestie,daarom loop ik ook bij de gyn) overigens omdat mijn vruchtbare dagen n.l wel kloppen(ook omdat ik temp),maar vreemd is wel dat ik mijn ongi krijg op de door mij uitgetelde cyclus. maar goed, ik ga vanaf nu tellen vanaf dag1 ongi.
ben wel blij dat jullie reageerden hoor! dank je wel !
gr. en nogmaals sorry!
petra

Terug
Bovenaan