vraagje

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Wij zijn sinds 8 maanden aan het 'proberen zwanger worden'. We hebben nu voor de derde keer een ovulatietest gebruikt. Volgens die test moet je na 3x mislukt naar de huisarts. Maar ik ken mijn huisarts: die zegt bij ALLES 'kijk het nog effe aan'. Wat is een normale termijn om bij de huisarts aan te kloppen als zwanger worden niet lijkt te lukken? (ik ben 30, dus ik hoef me ook niet te 'haasten').
Ik hoop op een reactie.
Groetjes

Ik ben bijna 30 en wij zijn nu 9 maanden bezig waarvan de laatste 4 met ovulatietesten. Helaas tot nu toe zonder resultaat. Wij willen pas naar de dokter als we ruim een jaar bezig zijn. Het is wel normaal als je tegen de 30 loopt, dat het wat langer duurt.

Ik weet dat 2 vriendinnen van mij ruim 1 jaar bezig zijn geweest om zwanger te raken. Een van die twee is ook bij de huisarts geweest en die zij toen tegen haar dat je toch minimaal een jaar de "ruimte"moet nemen!!
Succes!

Wij zijn na 10 maanden naar de huisarts gegaan. Die heeft als eerste een zaadonderzoek laten doen. Deze was heel slecht. Toen hebben ze nog een zaadtest gedaan en die was weer heel slecht. Nu zijn we ruim 14 maanden bezig en gaan deze week naar de fertiliteitskliniek(kan je ook niet meteen terecht)
Ik ben blij dat we geen jaar gewacht hebben maar na 10 maanden gegaan zijn, die onderzoeken duren allemaal zo lang.

Succes

Na 10 maanden zijn wij eindelijk zwanger. Weet niet hoe je de ovulatietest gebruikt, maar heb je al een trend kunnen ontdekken in het moment waarop je je eisprong hebt in je cyclus? Als je weet wanneer je eisprong is kun je het beste 1 of 2 dagen van te voren vrijen. En hiervoor, het klinkt allemaal een beetje koel, kun je het beste zorgen dat als je dan vrijt het zaad van je partner ongeveer 2 dagen oud is. Wij probeerden het steeds op het moment dat de test aangaf dat de eisprong er was, maar dan waren we steeds te laat. Verder zouden wij na een jaar naar de huisarts zijn gegaan. Ik was al begonnen om mijn temperatuurcurve bij te houden. Weet dat de huisarts je anders waarschijnlijk weer naar huis stuurt om dit eerst een aantal maanden bij te houden.
Bij ons is het gelukkig hopelijk niet meer nodig. Als alles verder maar goed gaat.
Hoop dat je hier wat aan hebt!
Veel liefs en sterkte,
Barbara

Terug
Bovenaan