vraagje

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Wij zijn nu in ronde 5 en morgen is mijn nod.
Ik moet zeggen dat het 'klussen' niet altijd meer even leuk is. In het begin was het nog superspeciaal, want we gingen een baby maken... Maar ondertussen is het speciale er een beetje af en hebben we er allebei niet meer zo vaak zin in. Soms zijn we te moe na een werkdag of hebben we andere dingen aan ons hoofd.
Ik kan ook over niks anders praten bijna en mijn gedachten dwalen ook steeds vaker af naar de babywens... Mijn humeur lijd er zelfs wel eens onder. Ik hoor alleen maar mensen in mijn omgeving die snel zwanger worden. Zeer frusti! Ik wil ook zwanger zijn!!!
Herkennen jullie dit? Ik kan er in mijn omgeving met niemand over praten, omdat niemand weet dat we 'bezig' zijn...
Liefs waterman (waterman110277@hotmail.com)

omdat veel mensen tegen mijn eerste zwangerschap waren hebben we het nu ook tegen niemand verteld dat we aan het proberen zijn, het nadeel is wel dat je er met niemand over kan praten, wij willen nu een bevriend koppel in vertrouwen nemen om het allemaal wat draaglijker te maken, veel succes alvast
groetjes

Och Waterman, het komt me allemaal zo bekend voor!
Wij zitten nu in ronde 4 en die gedachten, hè, kon je die af en toe maar eens even stop zetten! Petje af voor mensen die dat lukt, maar mij lukt het niet. Ik sta ermee op en ga er mee naar bed.
En over het feit dat klussen niet altijd meer zo speciaal is: wij klussen normaal gesproken alleen als we er zin in hebben. Mijn cyclus varieert enorm (30,34 en 40 dagen). Wat we nu doen is het volgende: ik hou mijn cervixslijm in de gaten en ik gebruik ovulatietesten en ik temperatuur. Zo kan ik een beetje kijken wanneer m'n vruchtbare periode eraan komt en als de ovutest dat dan bevestigd, dan klussen we een paar dagen achter elkaar. Zo wordt het voor ons geen "moetje", hoe graag we ook kinderen zouden willen.
Heel veel succes!

Hallo Waterman,

Ook ik herken mezelf helemaal in je verhaal. Ik ben er ook zo mee bezig. Vwb het klussen. Ja, wij doen het ook niet meer zo spontaan als vroeger. Nu al 5 maanden verlicht om de dag zeg maar.... het is heel erg, maar als mijn vriend dan niet kan komen, dan kan ik gewoon chaggie worden op hem. Erug he????? Ik ben er zoveel mee bezig dat ik denk dat het nooit zal lukken. Ze zeggen juist ook dat het niet zwanger willen worden, vaak komt doordat de mensen er Te veel mee bezig zijn. Nou ja, we houden de hoop erin.

Yvette

Hey Yvette!
Ja dat herken ik dus ook. Normaal was mijn man degene die vaak wilde vrijen maar nu ben ik het...
Maar omdat we het zo vaak doen, kan mijn man soms ook niet klaar komen. Ik denk dan meteen aan 'de baby' die er dan misschien niet komt en word ik ongeduldig enzo. Schiet niet echt op...
Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest (voor een blaasontsteking) en heb toen verteld dat we al 5 maanden bezig zijn. Hij zei dat als het niet gelukt is na 9 maanden, mag ik terugkomen. AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH nog 4 maanden ... Ik kan er soms niet meer tegen en het beheerst mijn hele leven. Dat is niet echt gezond meer...
Ik drink geen alcohol meer, eet niks wat een zwangere vrouw niet mag hebben enz... Vandaag is mijn nod, maar als ik deze week ongi wordt ga ik komend weekend lekker op stap en ga ff alles proberen te vergeten...
Jij ook sterkte!
Liefs Waterman

Meiden probeer een beeje moed te houden hoor. Ik was precies als jullie alleen heeft het bij mij 20 mnd geduurd voordat ik zwanger was. Ik wil jullie niet ontmoedigen en hoop dat het voor jullie sneller komt maar helaas heb je er niets over te zeggen. En ja het cliche dat iedereen zegt je moet er niet te veel aan denken. Alsof je een knop op je hoofd hebt. Zelf snap je dat best ook maar het is allemaal niet zo makkelijk. Probeer het vrijen leuk te houden en er is heus niet gelijk een dag verloren als het vrijen een keer niet lukt. Wij hadden het de maand dat het raak was namelijk helemaal niet bewust veel gevreeen en niet naar de vruchtbare dagen gekeken. Kortom hopelijk is het snel raak voor jullie|!!!!!

hee waterman
ik herken mezelf echt precies in je verhaal, ik kan vanaf het moment dat ik met de pil gestopt ben ook aan niets anders meer denken, bij alles wat ik doe denk ik eraan.. en het vrijen wordt inderdaad een beetje moeten.. ik hoop voor je dat het snel raak is...

Terug
Bovenaan