Vraagje

A

Anoniem

Guest
Ik heb trouwens nog een vraagje, als je dus pas later positief test dan normaal. Moet je dan ook rekening houden met de uitgerekende datum of kun je dan gewoon uitgaan van je laatste ongesteldheid.

Dat is in het begin een beetje lastig, het meest in de richting komt de datum van je eisprong en daar twee weken voor; dit als uitgangsdatum van je laatste menstruatie. Maar als je bij de verloskundige komt, zal er vast een echo gemaakt worden om de duur van de zwangerschap vast te stellen (meestal valt het eerste bezoek rond de twaalf weken)

Dat is niet lastig hoor. Je moet gewoon uitgaan van je laatste ongesteldheid. Ik testte zelf ook pas een week later positief en daarvoor negatief. Op de echo bleek alles gewoon te kloppen.

Ik heb de uitgangsdatum wel gecorrigeerd. Ik heb mijn eisprong op dag 10 gehad, en op dag 23 had ik al een positieve test. Ik geef nu door als de eerste dag van mijn laatste menstruatie 14 dagen voor de eisprong.

Heb dit ook gedaan bij mijn vorige zwangerschappen en het klopte altijd precies.

Miep

Terug
Bovenaan