vraagje

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Even een vraagje waar ik al tijdje over loop na te denken, wat moet je doen als je test positief is.
Bel je dan de HA, of bel je een verloskundige praktijk of ga je naar de gynacoloog....

Ik vroeg het me zomaar af want ik weet dat als je zwanger bent dat je dan moet bloedprikken en dat is echt een fobie van mijn want dan schijt ik bijna in mijn broek van angst, dus dat doe ik liever niet bij de huisarts.

Groetjes

Toen ik de eerste keer zwanger was heb ik na ongeveer 6 weken de ha gebeld. Mocht pas komen toen ik 10 weken was!!! (de meesten   gaan hier nog naar de   ha) Bloed prikken   moest ik   in het ziekenhuis. Mijn stoel was echt nat van zweet!!  Als je ongeveer 12 weken bent krijg je de eerste echo, en als alles goed is mag je rond de 20 weken nog een   keer (hoeft niet, mag wel)

Hoi

ik zou  ook niet zo goed weten wat ik zou/moet doen.
Ik denk dat ik het eerst over me heen zou laten komen en dan na een paar dagen de huisarts belt. Ik heb een hele fijne huisarts dus daar maak ik me geen zorgen om.
Wel zou ik denk snel bellen voor een echo dan heb je ieder geval zekerheid en iets om naar uit te kijken. maar zo ver is het jammer genoeg nog niet helaas!
succes!

Hallo,

Zowel de eerste keer (eindigde in een miskraam) als de tweede keer toen ik zwanger raakte, heb ik met de ha een afspraak gemaakt zodra ik het wist. Hij heeft me toen alle benodigde informatie gegeven. En een verwijsbrief voor een echo, en bloedprikken (wat bij ons bij het kruisgebouw gebeurt). Verder moest ik rond de 8ste week de vk bellen, zij noteerde dan een aantal gegevens en maakt meteen een afspraak voor rond de 13e week.
Bloedprikken is heel vervelend, maar je moet dan maar zo denken, het is niet voor jezelf maar voor je kleintje, dat hielp bij mij.

groetjes,
Kirsten

Terug
Bovenaan