Vraagje!!!!

A

Anoniem

Guest
Ik zal me eerst voorstellen:
Ik heb heb hier al een tijdje meegelezen,
eigenlijk vanaf dat wij dachten dat het mis was,
want we hadden niks in de planning alleen bleek het achteraf niet zo te zijn.
Ben hier toen toch blijven meelezen omdat ik het wel leuk en gezellig vond.
Ik ben 23 en mijn vriend 24, we werken allebei fulltime.

Alleen wil ik nu eens informeren;

Wij willen wel dolgraag nu aan kinderen beginnen, maar hebben geen mogelijk het tot oppas van opa's en oma's.

Bovendien zouden wij het het fijnst vinden als de moeder er gewoon is voor de kinderen zolang ze klein zijn.

Nu heb al wel gelezen dat er meerdere hier rond mijn leeftijd zijn dus dat kan wel meer voor.

Maar het gaat er zich eigenlijk om dat wij dan dus als het zover zou zijn met een loon moeten rondkomen.

Jullie begrijpen het waarschijnlijk al, de vraag is dus of er hier meerdere zijn die zo zitten en of het goed te doen is?

Hoi Toto

Welkom hier! Gezellig forum hè? Leuk dat je erbij gekomen bent.

Om nu even terug te komen op je vraag....

Wij hopen zwanger te raken van ons 1e kindje. Mocht het inderdaad zo zijn dat er in de toekomst een kleine uk geboren wordt bij ons, wil ik ook stoppen met werken. Mijn man en ik brengen het liever niet naar een kinderdagverblijf. En van de opa's en oma's weet ik eigenlijk niet of zij op zouden willen passen. Als dat aangeboden wordt wil ik wel 1 of 2 dagen gaan werken.

Nu moet ik wel toegeven dat mijn man geen slecht inkomen heeft, daar moeten we wel van kunnen leven. Al zal dat in het begin wel wennen zijn, want een stap terug moet je zowiezo.  Het uitgavenpatroon zal eens onder de loep genomen moeten worden. Omdat we nu samen nog volop werken sparen we wel veel, nu kan dat nog...

Het krijgen / hebben van kinderen kan je natuurlijk zo duur maken als je wilt. Denk maar aan kleding... rompertjes van bijvoorbeeld Zeeman of bij  van babyspeciaalzaak, daar zit wel wat prijsverschil in.  En zo zijn er nog talloze voorbeelden.

Doe gewoon waar jullie je goed bij voelen!

Groetjes Bloempje

Hoi Toto,

Ik ben wel iets ouder dan jij (ben 31), maar ook wij zaten met dit dilemma. Dat hebben wij als volgt opgelost.
Ik werk in de zorg. Heb een contract voor 1 uur per week. Dit voornamelijk om in het ziekenfonds te blijven. Het komt erop neer dat ik 1 avond per week werk. Daarnaast heb ik 2 oppaskindjes die 3 maal per week bij mij thuis komen. Leuk voor onze zoon. Hij en de oudste van het stel schelen 3 maanden. De jongste is 4 maanden. Het is geen vetpot, maar het zorgt er wel voor dat ik thuis kan blijven bij onze zoon (en straks ook bij een eventuele tweede)
Ik weet dat er meer dingen zijn die je thuis kan doen. Telefoonwerk, thuiswerk, enz. Maar dat vond ik niet leuk. Dit wel. Misschien is het voor jullie ook een oplossing.

Groetjes, Kat

hey toto,

als je niet werkt krijg je van de belasting maandelijks een bedrag.
ik krijg per maand 158 euro...das toch wel erg lekker hoor!!

Wanneer kom ik in aanmerking voor een voorlopige teruggaaf in verband met algemene heffingskorting?
Voorlopige teruggaaf 2005    Uitleg voorlopige teruggaaf    Wel of geen recht op voorlopige teruggaaf
Antwoord:
Als u een echtgenoot of huisgenoot bent van een kostwinner en u zelf geen of een laag inkomen heeft, dan kunt u in aanmerking komen voor uitbetaling van de algemene heffingskorting. U moet dan voldoen aan de volgende voorwaarden:

-
Uw eigen inkomen is in 2005 lager dan ongeveer €  5.800.

-
U heeft in 2005 meer dan 6 maanden een fiscale partner.

-
Het inkomen van uw fiscale partner is in 2005 hoger dan ongeveer €  10.000.hoop dat je er wat aan hebt...

groetjes bri

En idd net als wat Bloempje zegt, je kunt het zo duur maken als je zelf wil. Ik winkel ook bij Lidl. Het scheelt teveel. Zeeman, Wibra en een lokale goedkope kledingwinkel zien mij ook regelmatig. Marktplaats heeft soms ook leuke dingen. (lees duurder speelgoed)
Als je het met minder geld moet doen vind je vanzelf je adresjes!

Het zal jullie ook best lukken!
Groetjes, Kat

Hoi,

Wij hebben het als volgt gedaan. In eerste instantie was ik ook van plan te gaan stoppen aangezien we de oma's en opa's niet wilden vragen, en we kinderopvang te duur vonden, ten minste mijn hele salaris zou opgaan aan de opvang en dat vond ik onzin.
Maar vervolgens kregen wij 2 boze oma's aan de telefoon, zij wilden allebei oppassen, een dag in de week. Dus daar hadden wij erg veel geluk mee. Nu gaat Roos op woensdag en donderdag om en om naar haar oma's. Op vrijdag werk ik ook (3 dagen dus), maar mijn man is ook minder gaan werken, hij is altijd op vrijdag thuis, doet dan heerlijk de boodschappen en zijn deel van het huishouden. Wij hebben op zich ook wel een stapje terug moeten doen, maar dat hebben we er zeker wel voor over als we bekijken wat we er allemaal voor terug krijgen.

Als ik naar Roosje kijk en zie hoe zij geniet van haar oma's en opa's en net zo goed naar mij als naar mijn man luistert, dan ben ik erg blij met deze keuze. Ik heb zo namelijk ook nog een beetje een eigen leven.

Verder ga je inderdaad erg inventief worden wat geld betreft, het is bij ons in het begin echt een sport geworden om de leukste dingen voor weinig geld te halen. Voor allerlei spulletjes (waaronder ook leuke boekjes en speelgoed) ga ik ook veel naar de Action.

Succes!
groetjes,
Kirsten

Hallo,

Allemaal bedankt voor jullie reactie.

Dat naar een goedkopere winkel gaan, dat hadden wij ook al in gedachten.

Maar wij zijn bang dat het met de vaste lasten niet gaat lukken, we hebben sinds 1,5 jaar een eigen huis, maar de hypotheek is alleen op mijn vriends loon gerekend, want ik studeerde toen nog.

Verder wat opa's en oma's betreft, mijn moeder wil misschien wel een dag in de week oppassen, maar de moeder van mijn vriend werkt zelf full-time en de opa's uiteraard ook nog.

Maar dat thuiswerk is misschien wel een idee, alleen jammer dat ik dan 2 mbo diploma's in bezit heb waar ik niks meer mee kan.

In ieder geval toen bedankt voor jullie reactie's

Groetjes

quote: Toto reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-06-2005 18:15:03'));

Maar wij zijn bang dat het met de vaste lasten niet gaat lukken, we hebben sinds 1,5 jaar een eigen huis, maar de hypotheek is alleen op mijn vriends loon gerekend, want ik studeerde toen nog.

Hoi Toto!

Ik ken je situatie natuurlijk niet, en ik wil ook totaal niet bijdehand overkomen, maar als ik je reactie hierboven lees zijn je lasten op 1 inkomen berekend. Of heb je tijdens je studie ook een baan gehad?

Ik kom zelf uit een gezin met 5 kinderen, mijn moeder was thuis om voor ons te zorgen. Dus mijn vader werkte voor 7 personen. En hij had echt geen enorm salaris. Op vakantie gingen we nooit,  maar we hadden altijd genoeg te eten, leuke kleren e.d.

Enne.... vergeet je ook de kinderbijslag niet? Ik heb zo'n idee dat het allemaal wel op zijn pootjes terechtkomt.

Groetjes!

Terug
Bovenaan