Vraagje .....

A

Anoniem

Guest
Meiden,

Misschien een beetje een rare vraag .....

.... ben je nu alleen maar vruchtbaar rond de eisprong of ook ervoor of  erna?

Jullie moeten nu niet gaan denken dat ik alleen maar klus voor een kind (of misschien toch wel een beetje) maar zo rond de eisprong klussen we zoveel dat ik er dan eigenlijk weer een poosje genoeg van heb. Dan gebeurt het wel maar niet zo vaak als rond m'n eisprong.

Ik ben begin juli gestopt met de pil en dit is mijn 2e ronde. M'n eerste cyclus duurde 31 dagen. Mijn nieuwe NOD is 4 september.
Ik moet zeggen dat ik best wel moe bent en ontzettende gevoelige tepels heb.
Dus wie weet!!
SPANNEND!!                            

Hoi Nony,

In principe ben je pas vruchtbaar tijdens je eisprong en de uren erna dat het eicelletje leeft. Maar omdat de zaadcellen een hele poos (gezonde cellen zelfs  8 dagen!!) in de baarmoeder kunnen overleven kan je dus zwanger raken van een wipje een paar dagen voor je eisprong. Snappie?

Hoop dat je vermoedens waar zijn!
Ga hard voor je duimen.

Liefs TeHa

Je hebt dus meer kans als je voor je eisprong vrijt als daarna. Spermacellen blijven veel langer leven dan je eicel (12-24 uur)

Succes ermee!

ha meiden,
een eicel blijft gemiddeld zo 6 uur leven, dus eigenlijk moeten de zaad cellen al op de loer liggen. deze blijven nl tussen de 48 en 72 uur in leven... wel hoelanger er tussen zit hoe meer zaadcellen er dood gaan.
Ik heb zelf een week elke dag en om de dag voor me uitgerekende eiersprong geklust tot een week erna.. mocht me eisprong op een ander moment toch komen.
Bij mij heeft t gewerkt was in ronde 2 zwanger.. en direct na me eerste menstruatie na pil gebruik.
succes...
p.s. zaadcellen die 6 dagen volhouden dat kan gewoon niet.......
onder de microscoop zijn te trouwens heel grappig, zijn ze lichtgevend groene kikkervisjes.
Ben doktersassistente... dan zie je wel is dat soort dingen hihihi
groetjes desiree 7,4 weken

He Desiree,
Iemand van de abortuskliniek heeft tegen een kennis verteld dat gezonde zaadcellen het 8 dagen in de baarmoeder kunnen uithouden.
En ik geloof je meteen dat die dingetjes er grappig uitzien .

Oestrogenen zijn van belang voor het soepel houden van de vagina, en voor de productie van het cervix slijm (dat weer van invloed is op de activiteit en levensduur van zaadcellen die de vagina binnen komen).
Algemeen bekend is dat y-zaadcellen sneller zwemmen en een kortere levensduur hebben dan x-zaadcellen die langzamer zwemmen maar een langere levensduur hebben

Hoge oestrogeensspiegels leiden tot zaadontvankelijk slijm dat

a: de levensduur van het sperma verlengt ( deze is normaal slechts enkeleuren, maar in dergelijk slijm kan het sperma wel 5 dagen in leven blijven )
b: ondersteunt de voortbeweging van de zaadcellen

Ovulatie treedt op 24 - 36 uur na de LH piek. De eicel beweegt zich verder door de eileider  
De eicel kan tot 24 uur na ovulatie in leven blijven

dit had ik van allerlei sites gehaald trouwens...
succes...
en zo zie je dat iedereen toch wel iets verschilt... maar eitje dus max 24 uur, en zaadje ong 5 dagen...
ook weer nieuw voor mij hoor...

Terug
Bovenaan