vraagje ????

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,

ben ik nog even met een vraagje, ik voel me zo dubbel omdat ik door alle feest dagen en uitnodigingen ondertussen bijna 5 kilo ben aaangekomen maar wel al die tijd al druk bezig ben om zwanger te raken (dus dan mag je niet lijnen) het frustrerende is dat ik wel vaak snoep buien heb die ik dan probeer te beheersen en verstandig dan een appel eet en veel drink. nou ben ik geen tien tonner   maar zo voel ik me ondertussen wel.

maar tja straks echt zwanger misschien en dan kom ik nog meer aan ik wil niet eindigen met het gevoel dat ik ondertussen 20 kilo zwaarder ben na me zwangerschap dan ervoor.

niet dat ik het erg vind om door een zwangerschap aan te komen maar ik ben straks bang dat de combi van nu al 5 kilo angekomen en strak nog meer me zo tonnetje maakt. Ik ben namelijk best wel klein en dat zit er al snel uit als een propje. (haha beetje zelfspot)

maar goed wie heeft er tips of maakt hetzelfde mee ik zou het graag willen weten.

goetjes, Maris

Hoi Maris,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet te zwaar wil worden bij een eventuele zwangerschap. Ik ben zelf bij mijn zwangerschap veel te zwaar geweest. (weet niet precies hoeveel ik ben aangekomen want ik durfde niet op de weegschaal) Ik heb het er wel weer afgekregen en weeg nu 15 kg minder als voor mijn zwangerschap. Nu we hebben besloten dat een 2e kindje erg welkom zou zijn ben ik ook erg bezig met mijn gewicht. Ik wil absoluut niet meer zo zwaar worden.

Ik probeer vooral mijn 3 maaltijden zo gezond mogelijk te eten. Dus zoveel mogelijk vet en suikervrij. Wat erg veel calorieen scheelt is niet meer bakken in olie of boter maar gewoon rechtstreeks in een antikleef pan of zo'n velletje dat je in je pan kan leggen. Verder eet ik veel vis (niet alleen gezond voor je zelf maar bij een zwangerschap ook heel goed voor de hersenen van de baby). Ik ben niet zo'n fruit eter dus ik maak het me zelf makkelijk. Heb ik zoete trek neem ik rozijnen. Gewoon uit zo'n zakje te koop bij iedere super markt. Verder eet ik vaak perziken light van de C1000 of ananas uit blik op eigen sap van delmonte. Toch fruit maar weinig gedoe.

Veel succes!

Groetjes, Jonna

Terug
Bovenaan