vraagje

A

Anoniem

Guest
Hallo Meiden

Ik heb misschien een rare vraag. Ben net voor 5 weken geleden gestopt met de pil. Nu ben ik net een dag na mijn NOD 24 april ongi geworden. Het bloeden heeft niet zo veel voorgesteld van wat ik gewend was. Was ongeveer per dag  niet eens een maandverbande vol. s'nachts kwam er weinig tot niks. Geen last van stolsels maar wel een beetje sliertjes. De laatste 2 dagen was het oud bloed, ik ben dan ook maar 5 dagen ligt ongi geweest. Sinds 26 april 2 de dag na ongi heb ik last van mijn tong net alsof je een hele tijd op een lolly hebt zitten likken (ruw). Klinkt vreemd is het ook maar? ik heb dit ook gehad bij mijn beide zwangerschappen. Bij mijn eerste was het zo erg dat ik na de ha ging die het heel vreemd vond en dit niet herkende bij een zwangeschap. Toen ik zwanger was van mijn tweede kreeg ik dit weer. Heb vandaag een beetje weeig gevoel onderin de buik en rug. Herkent iemand dit?

Groet Sharine

Hoi Sharine,

Ik denk dat je die weinige ongi hebt omdat je maar 5 weken geleden gestopt bent met de pil. Dat heb ik ook gehad. De ene maand was normaal en de andere maand was erg weinig, niet eens een tampon per 8 uur. Dat hoort blijkbaar nog bij het ontpillen.
Ik kan je alleen niet verder helpen met dat rare gevoel van je tong. Wel apart dat je het bij je beide zwangerschappen gehad hebt.

Groetjes,

Sara

Misschien n test doen om het zeker te weten Sharine?
Ik heb eigenlijk ook geen idee. Dat van die tong heb ik nog nooit gehoord...
Succes!

Hoi meid,

Ik heb eigenlijk na de pil ook niet zo een zware menstruatie. Ik had dat wel verwacht. Voor dat ik aan de pil ging was ik inderdaad wel regelmatig maar als het dan kwam kwam het met bakken eruit soms wel 10 dagen en buikpijn maakte het hele feest compleet.

Toen ik stopte met de pil dacht ik dit krijgen we wel weer terug maar ik moet je zeggen het is net zoals met de pil. Hooguit 5 dagen en alleen de eerste 2 dagen echt ongie.
Tja het is afwachten he. Of een testje doen als je denkt dat het toch wel eens zwanger zou kunnen zijn. Dan weet je het helemaal zeker. Nu blijf je toch gissen

liefs
talke

Hoi Meiden

Bedankt voor jullie reactie. Het klinkt ook heel vreemd hoor die uitslag (wit en pijnlijk) op mijn tong. Toen ik ongi werd heb ik het helemaal afgesloten dat ik zwanger was ook al was ik zeker van mij zelf dat ik het wel was. Ik had ook echt zoiets van op naar de volgende ronde. Dat ik niet zoveel menstrueerde zei me niet zo heel veel dacht ook echt (kan nog) van dat komt van het ontpillen. Al moet ik wel zeggen dat ik bij alle ongi na het slikken van de pil heel veel last had van bloeden (hevig) dan had ik wel eens van ik wou dat ik daarvoor nog de pil kon blijven slikken. Maar ja het lichaam is een raar iets. Todat ik dus donderdag een pijnlijke tong kreeg eerst niet zoveel in de gaten maar het ging niet over todat er een belletje ging rinkelen ik zei dit tegen mijn man en hij zei van ben je dan toch niet zwanger omdat je weinig menstrueerde. Dus ik ga  inderdaad twijfelen denk ook misschien aan een testje om het inderdaad zeker te weten.

Groetjes Sharine

Terug
Bovenaan